הלינץ' בלוד: 6 תושבי העיר ו-2 פלסטינים נעצרו בחשד לרצח

המשטרה התירה לפרסום כי נעצרו חשודים ביידוי האבנים שהובילו למותו של בן ה-57 במהלך המהומות. מהחקירה עלה כי החשודים פעלו מתוך מניע גזעני. אחיו של יגאל: "מקווה שישלמו את מלוא המחיר"

זמן צפייה: 03:14

שישה תושבי לוד ושני פלסטינים תושבי יהודה ושומרון נעצרו במהלך השבועות האחרונים על ידי כוחות המשטרה ושב"כ, בחשד למעורבותם בפיגוע יידוי האבנים במהלכו נרצח תושב העיר לוד יגאל יהושע בן ה-57 - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מעצרם הוארך עד ליום חמישי.

אפי יהושע, אחיו של יגאל, אמר לחדשות 13: "אני מברך על המעצר של החשודים. אני מוריד את הכובע בפני המשטרה והשב"כ. אני מקווה שימצו את הדין עד הסוף, וכולי תקווה שהם ישלמו את מלוא המחיר על הרצח הנפשע שעשו לאחי על לא עוול בכפיו".

אירה, אשתו של יגאל, אמרה כי "המשטרה ושב"כ עשו עבודה מאוד יסודית. אני שמחה שמצאו אותם, אבל גם מבינה שאנחנו נכנסים כעת לתקופה קשה של המשפט". לבסוך הוסיפה: "אנחנו רוצים שהחיים יחזרו לקדמותם, ושנחייה בשכנות נורמלית עם כל האנשים שגרים פה בעיר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצה"ל מאמינים שהלחימה בעזה לא הסתיימה; הקבינט יתכנס היום

משרד הבריאות: חשד ראשוני להתפרצות הזן ההודי בבי"ס בבנימינה

המבחן הראשון של ממשלת בנט ולפיד – האם חוק האזרחות יאושר?

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב לפענוח הרצח של יהושע: "אני מברך את השב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון על תפיסת החשודים ברצח המתועב של יגאל, תושב העיר לוד. ידע כל אויב ומחבל שמנסה לפגוע בנו - מדינת ישראל תשים ידה על כל בן עוולה במוקדם או במאוחר, ונבוא איתם חשבון".

על פי ממצאי החקירה, ב-11 במאי, ליל האירוע, החשודים החליטו להשליך אבנים על רכבים של יהודים שעברו באופן אקראי באזור, וזאת מתוך מניע גזעני ולאומני. עוד עולה מהחקירה כי החשודים פרסו חסימות בכביש באזור גן האירועים ברחוב המסגר, שבעקבותיו נאלצו הרכבים שהגיעו לסביבה להאט. בהמשך לכך, החשודים התמקמו בנקודות שונות בזירה, ולאחר שזיהו רכב שבו נוהג יהודי, הם רגמו אותו באבנים בעוצמה ומטווח קצר מאוד.

רכב שרוף, לוד, פרעות
רכב שרוף לאחר הפרעות בלוד | צילום: רויטרס

כתוצאה מזריקת האבנים על רכבו, יהושע נפגע ועצר עם רכבו בסמוך לגן האירועים. לאחר מכן, יהושע המשיך בנסיעתו לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר, הצליח להגיע עד לחנייה, ואז התנגש ברכב חונה אחר במהלך ניסיונו לחנות. מאוחר יותר, שכן שהבחין ברכבו של יהושע, ניגש אליו ומצא אותו פצוע. בעקבות כך, יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, ולאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

עוד עלה מהחקירה כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה בתושב לוד, חלק מהחשודים ניסו לטשטש את עקבותיהם בפיגוע וניסו להרוס את מצלמות האבטחה שנמצאו בזירה. בנוסף, חלק מהמעורבים שנצערו קשורים גם לאירועי יידויי אבנים נוספים בעיר לוד כנגד יהודים.היום (א'), לאחר מיצוי מהלכי החקירה, הוגשה על ידי הפרקליטות, נגד 7 מתוך החשודים, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

בתום החקירה המשטרתית, הפרקליטות הגישה הצהרת תובע נגד שבעה מהחשודים, זאת בכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בגין עבירות רצח בנסיבות מחמירות, ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.