מת יגאל יהושע שעבר לינץ' בלוד: "לא הבדיל בין יהודים לערבים"

נקבע מותו של יגאל יהושע בן ה-56, תושב העיר שהותקף באבנים על ידי מתפרעים ערבים בשבוע שעבר. לפי גורמים במשטרה, זהות החשודים ידועה והיא הולכת ומתקרבת לתפיסתם. "עזר לכל כך הרבה אנשים"

זמן צפייה: 02:29

יגאל יהושע, תושב לוד שנפצע קשה בשבוע שעבר לאחר שעבר לינץ' בעיר לוד, מת היום (שני) בבית החולים אסף הרופא. יהושע בן ה-56 הגיע אל בית החולים במצב אנוש לאחר שבמהלך נסיעה פורעים ערבים זרקו לעבר מכוניתו לבנה שפגעה בראשו. לאחר מותו, משפחתו החליטה לתרום את איבריו.

לפי גורמים במשטרה, זהות הרוצחים ידועה והפעולות המשותפות שמבוצעות בשיתוף שב"כ מקרבות את תפיסתם. אלמנתו של יהושע, אירה, סיפרה על בעלה: "הוא עזר לכל כך הרבה אנשים ולא הבדיל בין יהודים לערבים בכלל. כולם הכירו אותו בסביבה". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הותר לפרסום: נעצר חשוד בהשלכת הבקת"ב שפצע את בן ה-12 ביפו

אסון בגבעת זאב: 2 הרוגים ועשרות פצועים בקריסת מבנה בבית כנסת

למה חשוב להמשיך במבצע? מעכשיו ישראל תקבע את סדר היום • טור

התפרעויות בלוד
התפרעויות בלוד | צילום: דוברות המשטרה

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב למותו: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז״ל שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. אנו נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא יימלט מעונש".

לאחר שהובהל לבית החולים בשבוע שעבר, אחיו של יהושוע, אפרים, סיפר לחדשות 13 על הרגעים לפני הלינץ': "יצאנו מאירוע הכנסת ספר תורה באחד המושבים בקרבת לוד. יצאנו לדרכנו אך לא באותם רכבים. עם הכניסה לשכונת מגוריו, ערביי המקום ביצעו בו לינץ' - זרקו עליו אבנים ובלוקים ואז הוא איבד את הכרתו. הוא תמיד עזר בשכונה שלו לערבים והשתתף איתם בשמחות, מעולם לא היה לנו דבר כזה".

חשד לרצח בלוד
חשד לרצח בלוד | צילום: דוברות איחוד הצלה

כזכור, בשבוע שעבר אירעו שורה של התפרעויות והפרות סדר רבות בעיר לוד שהובילו את המשטרה להודיע על סגר על העיר, ברקע ההסלמה בדרום והמתיחות הביטחונית. שוטרי מג"ב נכנסו אל העיר במטרה להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט למקום.

בהתפרעויות שהתרחשו, עסקים רבים ובתי כנסת הושחתו בעיר. צעיר ערבי כבן 25 נהרג ושניים נוספים נפצעו באירוע ירי, כאשר גבר כבן 34 נעצר בחשד למעורבות באירוע. בנוסף, שני יהודים נורו ונפצעו קשה וקל. 

יהושע, שנפצע קשה לאחר שהותקף ע"י ערבים בעיר לוד, מת מפצעיו שבוע לאחר שנפגע בראשו והובהל לביה"ח במצב אנוש, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו המוחי. משפחתו החליטה לתרום את איבריו