המבחן הראשון של ממשלת בנט ולפיד - האם חוק האזרחות יאושר?

בהמשך לשבוע הפוליטי המתוח וימים ספורים לאחר השבעת הממשלה, חברי הכנסת ממרצ ורע"ם איימו שלא יתמכו בחוק האזרחות, שימנע איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראלים. "שם המשחק - יצירתיות"

זמן צפייה: 05:46

ממשלת בנט-לפיד תציין מחר (ראשון) שבוע להקמתה, והיא צפויה לעמוד מול מבחן פוליטי גדול - הצבעה על חוק האזרחות, כאשר במפלגות רע"ם וגם חלקים במרצ, הודיעו שיתנגדו או יימנעו בהצבעה על החוק שאוסר איחוד משפחות בין פלסטינים וערביי ישראל.

"שם המשחק הוא יצירתיות. עולות כמה הצעות לתיקון הסוגיה הזו. בין ההצעות, להעביר את זה לוועדת חוץ וביטחון להמשך הדיון", אמר השר עיסאווי פריג' ממרצ, בהתייחסו לנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בדיר אל-אסד: שוטר ואזרח נפצעו, ניידות הוצתו • תיעוד

איראן: המועמד השמרן אבראהים ראיסי ניצח בבחירות לנשיאות

אלחרומי מאיים לפרוש מרע"ם: "יהיו הרבה הפתעות בימים הקרובים"

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

מנגד, בליכוד אין כוונה לתת רשת ביטחון לקואליציה, למרות שמדובר בהארכה של חוק שחברי המפלגה תומכים בו. "בדבר הרע הזה, אנחנו לא נעזור להם, אלא נילחם בהם", אמר ח"כ יואב קיש מהליכוד.

במקביל, בקואליציה מאמינים שיצליחו לצלוח גם את המוקש הזה, ולהעביר את החוק ולצאת מהמשבר. "הליכוד, ואני מאמין שגם רע"ם, לא יצביעו נגד. החוק יעבור ללא בעיה", אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רם בן ברק, בהתייחסו לעניין.

עוד לפני ההצבעה, הממשלה תתכנס מחר בבוקר לישיבה ראשונה שבה היא צפויה לאשר את הארכת כהונת הרמטכ"ל כוכבי בשנה נוספת, ואת הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - אותה ניסו למנוע עד כה המפלגות החרדיות בכל כוחן.

בינתיים, במעון בבלפור, משפחת נתניהו ממשיכה לארוז את חפציה בעצלתיים. על פי התדרוכים שפורסמו, בני הזוג לא ממהרים לעזוב, אלא רק בעוד כמה שבועות. לפי שעה, ראש הממשלה נפתלי בנט לא דוחק בהם לעזוב, מפני שבכוונתו להמשיך ולבלות את רוב ימי השבוע עם משפחתו בביתו שברעננה.