העומדת מאחורי הפרופיל המזויף שהסית נגד נתניהו – תושבת חוץ

כמה ימים לאחר שרה"מ הגיש תלונה, המשטרה גילתה את זהות מי שכתבה בפייסבוק "דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". מדובר באישה שלא מתגוררת בארץ זה זמן רב. נתניהו: מקווה שימצו איתה את הדין

זמן צפייה: 00:47

המשטרה פענחה היום (שלישי) כי העומדת מאחורי פרופיל הפייסבוק המזויף "דנה רון", שהסית נגד ראש הממשלה נתניהו. המשטרה הודיעה כי מדובר בתושבת חוץ, שאינה מתגוררת בישראל זה זמן רב. ככל הנראה מדובר בתושבת אוסטרליה. הפרקליטות תפנה לשלטונות אוסטרליה כדי לבצע חיקור דין.

נתניהו התייחס להודעת המשטרה ואמר כי "אני מקווה שימצו איתה את הדין". "הסתה לרצח - מחוץ לתחום. אני אפילו לא מצפה להתנצלות מהתקשורת שטענה שמדובר ב'בוט' שאני הפעלתי, אבל אני כן מצפה ממנהיגי השמאל לפיד ועודה שיגנו את ההסתה הנוראית הזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו על דברי בנו: "ההפגנות פוליטיות – יש שם תופעות הזויות"

הצעיר שהותקף בנמל יפו: "אמר לי 'יא הומו' והתחיל לתת לי מכות"

צילום מסך שפרסם נתניהו, ובו חשבון פיקטיבי מאיים על חייו | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, כזוכר, נתניהו טען ברשתות החברתיות כי גולשת בשם "דנה רון" איימה על חייו וצירף צילום מסך מהפיסבוק, כהוכחה לכאורה לכך שישנם איומים על חייו ברשתות החברתיות. בהמשך אותו יום, פייסבוק פרסמה כי מדובר בחשבון פיקטיבי, וכי היא הסירה אותו. לחדשות 13 נודע כי נתניהו אף הגיש תלונה במשטרה על הפוסט, ונפתחה חקירה.

כאמור, נתניהו שיתף את התגובה, וכתב: "אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי 'עם כדור בראש'". בתגובה המסיתה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש!". לאחר מכן פרסם משתמש בטוויטר בשם יוסי דורפמן שורת ציוצים, שבהם הצביע על פעולות שעשה המשתמש "דנה רון", המעידות לכאורה שמדובר בחשבון מזויף.

מקורבי רה״מ מסרו אז בתגובה: אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור.