נתניהו הגיש תלונה בגין איומים על חייו; פייסבוק: החשבון מזויף

רה"מ פרסם תגובה בפייסבוק של "דנה רון", שבה היא מאיימת לכאורה על חייו. לאחר בדיקה התגלה כי מדובר בחשבון פיקטיבי, והרשת החברתית הסירה אותו • פרסום ראשון: נתניהו התלונן במשטרה

זמן צפייה: 03:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען אתמול ברשתות החברתיות כי גולשת בשם "דנה רון" איימה על חייו וצירף צילום מסך מהפיסבוק, כהוכחה לכאורה לכך שישנם איומים על חייו ברשתות החברתיות. פייסבוק פרסמה היום (חמישי) כי מדובר בחשבון פיקטיבי, וכי היא הסירה אותו. לחדשות 13 נודע כי נתניהו אף הגיש תלונה במשטרה על הפוסט, ונפתחה חקירה.

כאמור, נתניהו שיתף את התגובה, וכתב: "אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי 'עם כדור בראש'". בתגובה המסיתה נכתב: "את ביבי צריך להוריד רק בכח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש!". לאחר מכן פרסם משתמש בטוויטר בשם יוסי דורפמן שורת ציוצים, שבהם הצביע על פעולות שעשה המשתמש "דנה רון", המעידות לכאורה שמדובר בחשבון מזויף.

"הלכתי ובדקתי עוד כמה פרטים על "Dana Ron" שהשם שלה היה נראה לי גנרי מדי", כתב דורפמן. "מתברר שבלינק הפרופיל שלה מופיע בכלל שם אחר, עוד יותר גנרי – Dana Levi. למי שלא בקיא בתחום הזה בדיגיטל, דמויות פיקטיביות כאלה מכונות 'אווטאר'. משתמשים בהן כדי לזייף מציאות. מי מזייף כאן מציאות ולמה?".

"לאוואטארים כאלה יש הרבה פעמים תוחלת חיים קצרה ואין הרבה חברים", המשיך דורפמן. "כמו שניתן לראות, הפעילות הראשונה המתועדת של האווטאר Dana Ron (שאולי הייתה אז עדיין Dana Levi) החלה ב-6 במרס, כמה ימים לאחר הבחירות. הפעם זו בכלל מתקפה שנראית כאילו מגיעה לביבי מימין. את מי היא שימשה אז?".

מקורבי רה״מ מסרו בתגובה: אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור.

התלונה שהגיש נתניהו נגד חשבון פיקטיבי בפייסבוק בגין איומים ברצח | צילום: חדשות 13

התנועה לאיכות השלטון פנתה למ"מ מפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית ולחשוף מי האדם שעוד מאחורי הפרופיל המזויף: "אנו קוראים ליועמ"ש מנדלבליט ולמ"מ מפכ"ל המשטרה כהן להתייחס לאיומים אלו במלוא הרצינות, ולפתוח בחקירה פלילית שתרד לשורש הפרסום ותביא את המפרסם לדין פלילי".

יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, התייחס מוקדם יותר בריאיון בגל"צ לאיומים לכאורה. לדבריו, "האבטחה סביב נתניהו תוגברה בגלל ההפגנות. אנחנו רואים את העמותות שמקדמות את זה, "הקרן החדשה" ו"דרכנו". יש הסתה עמוקה ולא מגנים אותה. יש אנשים אמיתיים בשר ודם מאחורי האיומים. ראיתי עכשיו ציוץ שאומר שמדובר בבוטים שמאיימים - זה ממש לא נכון".