לקראת הכרעה בתיק האונס בקפריסין: התקבלו תוצאות בדיקת ה-DNA

היום תתקיים ועידה בהשתתפות החוקר הראשי, בכירים במשטרה ובמערכת המשפט וגורמי רפואה שיתכנסו על מנת לקבל החלטות לגבי עתיד 12 החשודים והחקירה כולה. שוחזרו סרטונים מהטלפונים של החשודים

זמן צפייה: 01:03

תוצאות בדיקת ה-DNA בחקירת החשד לאונס קבוצתי בקפריסין הגיעו היום (חמישי) לידי החוקר הראשי בפרשה, והן יכולות להשפיע רבות על ההחלטות שיתקבלו בהמשך בדבר הארכת מעצר או שחרורם של 12, או חלק, מהישראלים החשודים. המשטרה שחזרה את הסרטונים שנמחקו מהטלפונים הניידים של החשודים.

אחר הצהריים תתקיים ועידה שאליה יגיעו החוקר הראשי, בכירי המשטרה, בכירים במערכת המשפט, גורמי רפואי שטיפלו בתיק ומומחה DNA, במטרה לקבל החלטות מכריעות לגבי התיק. ההחלטה צפויה להתקבל בשעות הערב.

לכתבות נוספות בנושא >> 

החשד לאונס בקפריסין: עוה"ד מנסים לאסוף מידע מכפיש על הצעירה

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

עדות אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "לא היה מין המוני"

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין

לפניהם יעמדו מספר אפשרויות – שחרור מלא של כל החשודים, וזאת במידה והמתלוננת תחזור בה מעדותה, מה שלא סביר שיקרה. כמו כן הארכת מעצר של החשודים או חלקם, שחרור חלק מהחשודים בתנאים מגבילים כמו הישארותם בקפריסין והתייצבותם להמשך החקירה או שחרור מלא של החשודים שככל הנראה שלא היו בחדר בזמן האונס.

כאמור, המשטרה שחזרה את הסרטונים מהטלפונים הניידים של הנערים הישראלים. בסרטון נשמעת צעירה מבקשת באנגלית לסגור את הדלת.

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי המשטרה המקומית תזמן לעדות נוספת את התיירת הבריטית שהתלוננה נגד 12 הצעירים הישראלים. זאת בעקבות כמה שאלות שעלו בחקירות הנערים ונותרו פתוחות. החוקרים מקווים כי הצעירה תסייע להם לקבל את התשובות ובכך להשלים את החקירה.

במקביל, נמשכים הניסיונות לארגן מסדר זיהוי. המשטרה נתקלת בקשיים כיוון שהיא צריכה למצוא 60 צעירים בעלי חזות ישראלית ולעזרתה נעתרו בית חב"ד והשגרירות הישראלית. למרות הדיווחים שני הגורמים הללו הכחישו את מעורבותם.

חקירת החשודים נמשכת בתחנות משטרה שונות כדי למנוע תיאום עדויות. לטענת אחד החשודים, הוא קיים יחסי מין עם הצעירה בימים שקדמו לאונס, אך המתלוננת טענה במשטרה כי באותו הערב אנס אותה עם חבריו. רק ביום שני סיימו החוקרים לחקור את שלושת החשודים שטרם נחקרו, מבין 12 הנערים. כעת, ממתינים במשטרת אייה נאפה לתוצאות בדיקת ה-DNA שיגיעו ככל הנראה לקראת סוף השבוע.

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

ביום שני פורסם כי כמה מהסנגורים של החשודים באונס מעוניינים לאסוף מידע מכפיש נגד המתלוננת כדי להשחיר את דמותה, כחלק מההגנה על לקוחותיהם. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי.