העליון קבע: הגננת הנאשמת בהתעללות בראש העין תשוחרר למעצר בית

השופט קיבל את ערעורה של כרמל מעודה, והחליט לשחררה בתנאים מגבילים. "מסוכנותה מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים". ההורים זועמים: "נתנו אמון במערכת והכול התפוצץ לנו בפרצוף"

זמן צפייה: 02:05

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את הערעור של כרמל מעודה נגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים והורה על שחרורה למעצר בית בתנאים מגבילים.

בהחלטת השופט צוין כי "מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן. עם זאת, המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים". עוד נכתב בהחלטה כי "מאחר שהמסוכנות הנשקפת מהעוררת מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחיתה באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים".

הורים לילדים בגן של מעודה זעמו על שחרורה למעצר בית. ניקול דניאל חג'בי, שבנה עבר לכאורה התעללות, סיפרה כי "נתנו אמון במערכת והכול התפוצץ לנו בפרצוף - אנחנו שבורים ומרוסקים. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע. החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת - איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה, שהפרקליטות הגדירה כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מעצרה של כרמל מעודה הוארך: הורים קיללו – השופט יצא מהאולם

"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

"כרמל תישן במיטה חמה בבית שלה, ביחד עם האנשים שראו הכול ולא עשו כלום, לכאורה. אנחנו לא נשתוק ומבטיחים שלמעודה לא יהיה רגע של שקט", המשיכה. המסר שלנו מאוד ברור: היא צריכה לשבת בכלא. למה היא צריכה להגיע לדיונים כאחד האדם ולא מתא המעצר? אני פשוט לא מאמינה שזו מערכת הצדק שלנו".

עו"ד בן מלכה, שמייצג את ההורים, אמר: "אני לומד את ההחלטה. לדעתי נפלה שגגה בהחלטה זו, שכן המסוכנות הנשקפת מכרמל מעודה היא גבוהה וזאת כלפי כל אדם. חשוב להדגיש, שחרור לחלופת מעצר אין בו כדי להעיד דבר וחצי דבר על תוצאות ההליך הפלילי".

כזכור, מעצרה של כרמל מעודה, שמואשמת ב-18 מקרים של התעללות בתינוקות ופעוטות, הוארך בחודש שעבר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. עשרות הורים שילדיהם נפגעו על ידי מעודה הגיעו לדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד.

הורים בדיון כרמל מעודה
הורים בדיון כרמל מעודה | צילום: ניר מזקי, חדשות 13

תחילה, הפגינו ההורים הפגינו מחוץ לבית המשפט בקריאה למערכת אכיפת החוק לתבוע את מחיר ההתעללות. בהמשך, נכנסו לדיון, צעקו וקיללו - והשופט יצא מהאולם לזמן קצר עד שנרגעו הרוחות. ההורים אמרו שימשיכו להגיע לכל הדיונים בעניינה של מעודה.

בדיון אחר בעניינה של מעודה שנערך לפני כחודשיים, צעקו הורים על הנאשמת והטיחו בה קללות. "תרימי את הראש, תרימי את השיער, תסתכלי לנו בעיניים - כמו בדיון הראשון שחייכת לנו. איפה החיוך? כרמל מעודה את זבל", צעקו. פרקליטה של מעודה אמר בדיון: "היא כשירה לעמוד לדין, אבל בזמן ביצוע המעשים לא הייתה מודעת למעשיה".

עו"ד בנימין מלכא, המייצג את משפחות הילדים, אמר מוקדם אז כי "מעודה טווה בעזרת סניגוריה על גבי העיתונים, נרטיב לפיו לא הייתה יציבה נפשית. מדובר, לצערי, בניסיון של ניצול ציני ומזעזע של טענת ה'יסוד הנפשי', כלי התקשורת חייבים להפסיק לשתף פעולה עם הספין הזה. 18 פעוטות שעברו התעללות מחרידה, מגובה בסרטונים - אסור לתת למעודה לחמוק מעונש מירבי".