עקב תיעוד חדש: גם הסייעת מהגן בראש העין נחקרה בחשד להתעללות

העובדת הגיעה לחקירה במשטרת ראש העין בעקבות הראיות החדשות. הורי הפעוטות בגן של כרמל מעודה הוזמנו לתחנה אף הם, וצפו בתיעוד של הסייעת מכה לכאורה את ילדיהם

זמן צפייה: 01:16

הסייעת שעבדה בפעוטון של כרמל מעודה, הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בראש העין, נחקרה היום (שני) אף היא, בחשד למעשים דומים. זאת, בעקבות תיעוד חדש שהגיע לידי המשטרה. בד בבד, גם הורי הפעוטות הוזמנו לתחנת משטרת ראש העין, שם צפו בסרטונים שבהם נראית הסייעת, על פי החשד, מכה את ילדיהם.

המעצר הנוסף בפרשה מצטרף לגל של התעללויות לכאורה שנחשפו לאחרונה. מוקדם יותר היום, בעלת מעון פרטי בטבריה בשנות השלושים לחייה נחקרה בחשד כי נהגה באלימות כלפי פעוטות שבטיפולה, בגילי חצי שנה עד שלוש.

לעוד כתבות בנושא >>

שוב חשד להתעללות בפעוטון: בעלת מעון פרטי בטבריה נחקרה

החשד להתעללות בתקוע: במשטרה בוחנים תלונות קודמות על הגננות

מכות, השפלות ומניעת אוכל: עדות הסייעת שהתלוננה על התעללות
הפגנות מחאה של הורים נגד התעללות בגני ילדים ובפעוטונים
הפגנות מחאה של הורים נגד התעללות בגני ילדים ובפעוטונים | צילום: חדשות 13

בסיום חקירתה שוחררה הגננת בתנאים מגבילים והורחקה מהמעון למשך שבועיים. בתוך כך, הוארך מעצרן של שלוש הגננות מתקוע, שנעצרו אתמול בחשד להתעללות בפעוטות. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי "אחת החשודות הודתה כי זרקה תינוק כמה פעמים לתוך לול, היא תיארה מה זה גרם לתינוק".

"מדובר בשלוש סייעות החשודות בהתעללות, תקיפת סתם ואי דיווח אחראי על קטין. חלק מהחשודות הודו ומסרו גרסה מפורטת", אמר נציג המשטרה.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

כאמור, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13,אתמול נעצרו שלוש גננות בגן פרטי בתקוע, בחשד להתעללות בילדים לאחר שסייעת העובדת בגן הגישה נגדן תלונה במשטרה. במשטרה בוחנים תלונות ישנות נגד צוות הגן הפרטי. הסייעת שהתלוננה אומנם לא סיפקה בתלונתה תיעוד של ההתעללות לכאורה, אך במשטרה בודקים כעת אם הותקנו במקום מצלמות שתיעדו את שגרת הגן.

בעדותה במשטרה, שהגיעה לידי חדשות 13, סיפרה הסייעת כי הממונים עליה התעלמו מטענותיה הקשות כלפי הגננות. "במשך מספר שבועות ראיתי הכול ולא יכולתי לשתוק. ראיתי הטחת תינוקות בלול, מניעת אוכל, טלטול, מכות, השפלות, והתעללות פיזית ונפשית", סיפרה. "האווירה הייתה קשה. בהתחלה פניתי לממונים, אבל אף אחד לא הקשיב לי ואף איימו עלי בפיטורים. לא יכולתי לשתוק יותר ופניתי למשטרה".

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

מנגד, בסביבת הגננות החשודות טוענים כי מדובר בעלילת שווא הנובעת מסכסוך בין צוות הגן לסייעת שהתלוננה: בעלה של אחת העצורות אמר בדיון כי "מדובר בוויכוח בין מטפלות צעירות. אין שום התעללות, אפילו הסרטונים מראים שרק הרימה ילד ללול. עובדה שאין כאן הורים שצועקים".

בשבוע שעבר כרמל מעודה, שתועדה מתעללת בפעוטות בגן ילדים בראש העין, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה היא אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין, ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה שגרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

הפרקליטות תודיע בימים הקרובים אם היא מסכימה לכך, ואז הבקשה תובא לפתחו של בית המשפט. אם הבקשה תתקבל, ייתכן שתעבור חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק אם מעודה סבלה מאי שפיות זמנית.