שוב חשד להתעללות בפעוטון: בעלת מעון פרטי בטבריה נחקרה

הגננת חשודה שנהגה באלימות כלפי פעוטות בגילי חצי שנה עד שלוש. היא שוחררה בתנאים מגבילים והורחקה מהמעון. מעצרן של שלוש הגננות מתקוע שנעצרו אתמול בחשד להתעללות בפעוטות הוארך ביומיים

זמן צפייה: 01:16

בעלת מעון פרטי בטבריה בשנות השלושים לחייה נחקרה היום (שני) בחשד כי נהגה באלימות כלפי פעוטות שבטיפולה, בגילי חצי שנה עד שלוש. בסיום חקירתה שוחררה הגננת בתנאים מגבילים והורחקה מהמעון למשך שבועיים. בתוך כך, הוארך מעצרן של שלוש הגננות מתקוע, שנעצרו אתמול בחשד להתעללות בפעוטות. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי "אחת החשודות הודתה כי זרקה תינוק כמה פעמים לתוך לול, היא תיארה מה זה גרם לתינוק".

"מדובר בשלוש סייעות החשודות בהתעללות, תקיפת סתם ואי דיווח אחראי על קטין. חלק מהחשודות הודו ומסרו גרסה מפורטת", אמר נציג המשטרה.

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13,אתמול נעצרו שלוש גננות בגן פרטי בתקוע, בחשד להתעללות בילדים לאחר שסייעת העובדת בגן הגישה נגדן תלונה במשטרה. במשטרה בוחנים תלונות ישנות נגד צוות הגן הפרטי. אמנם, הסייעת שהתלוננה לא סיפקה בתלונתה תיעוד של ההתעללות לכאורה, אך במשטרה בודקים כעת האם הותקנו במקום מצלמות שתיעדו את שגרת הגן.

עוד כתבות בנושא >>

החשד להתעללות בתקוע: במשטרה בוחנים תלונות קודמות על הגננות

מכות, השפלות ומניעת אוכל: עדות הסייעת שהתלוננה על התעללות

חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים – אך התיק נסגר

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

בעדותה במשטרה, שהגיעה לידי חדשות 13, סיפרה הסייעת כי הממונים עליה התעלמו מטענותיה הקשות כלפי הגננות. "במשך מספר שבועות ראיתי הכול ולא יכולתי לשתוק. ראיתי הטחת תינוקות בלול, מניעת אוכל, טלטול, מכות, השפלות, והתעללות פיזית ונפשית", סיפרה. "האווירה הייתה קשה. בהתחלה פניתי לממונים, אבל אף אחד לא הקשיב לי ואף איימו עלי בפיטורים. לא יכולתי לשתוק יותר ופניתי למשטרה". מנגד, בסביבת הגננות החשודות טוענים כי מדובר בעלילת שווא הנובעת מסכסוך בין צוות הגן לסייעת שהתלוננה: בעלה של אחת העצורות אמר בדיון כי "מדובר בוויכוח בין מטפלות צעירות. אין שום התעללות, אפילו הסרטונים מראים שרק הרימה ילד ללול. עובדה שאין כאן הורים שצועקים".

בשבוע שעבר כרמל מעודה, שתועדה מתעללת בפעוטות בגן ילדים בראש העין, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה היא אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין, ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה שגרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

הפרקליטות תודיע בימים הקרובים אם היא מסכימה לכך, ואז הבקשה תובא לפתחו של בית המשפט. אם הבקשה תתקבל, ייתכן שתעבור חוות דעת פסיכיאטרית שתבדוק אם מעודה סבלה מאי שפיות זמנית.

בספטמבר צפויים להיכנס לתוקף חוק הפיקוח וחוק המצלמות, אך במשרד העבודה והרווחה לא ערוכים לאכוף אותם. בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך בכנסת, אמר נציג המשרד: "אני לא יכול להיות בכל מקום בכל זמן, כמות המפקחים שיש לי לעבודה הזאת היא יחסית דלה – אני עובד עם 22 מפקחים. אמנם גדלנו מאז אישור חוק הפיקוח – מ-18 ל-22 מפקחים, ועדיין אנחנו מעט".

גן ילדים - אילוסטרציה
גן ילדים - אילוסטרציה | צילום: shutterstock

"בשמונת החודשים האחרונים, אנחנו לא נחים אפילו לא יום אחד בהיערכות ליישום חוק הפיקוח. המשרד מוכן וערוך לתת רשיונות הפעלה לכל מעונות היום שיפנו אלינו, עד 1.9.19", אמר מדינה. "בשלושת השבועות הקרובים נעלה עם קמפיין ממוקד להורים: חפשו את רשיון ההפעלה. אנחנו מבקשים מההורים להיות עירניים ולשים לב - אישור הפעלה למעון דורש שלושה תנאים בסיסיים: אי רישום פלילי לכל מי שבא במגע עם הפעוטות, לרבות מנהלי הגן, הכשרת מטפלות להתנהלות בטוחה ובנושא עזרה ראשונה לפעוטות ומבנה הולם וראוי של הגן".

בינתיים, כדי לחפות על המחסור הקשה בכוח אדם, סומכים במשרד על ההורים שיירתמו למאמץ. "אנו פונים להורים: מעון שבו אין את האפשרות לפיקוח, לא מכניסים את הילדים", אמר מדינה. "כיוון שנערכנו בחודשיים שנשארו עד תחילת ספטמבר, אני לא מאמין שנספיק לבדוק את הרישומים הפליליים של כל הגננות. בהערכה גסה – צריך לעשות לא פחות ממאה אלף בדיקות".