"נסע ב-150 קמ"ש": דורס רוכבי האופניים יואשם בהמתה בקלות דעת

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד יהונתן פדידה, שדרס למוות את יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בחודש שעבר. מההצהרה עולה כי נהג תחת השפעת קנאביס וכי השתמש ברכבו בנוזל המשמש מכוניות מרוץ

זמן צפייה: 02:25

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד יהונתן פדידה, החשוד שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בחודש שעבר בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. על פי ההצהרה, פדידה נהג במהירות מופרזת של למעלה מ-150 קמ"ש, בעוד הוא נמצא תחת השפעת סמים מסוג קנאביס.

מחקירת האירוע עולה כי פדידה ביצע עקיפה של כלי רכב לפני שהגיע לעקומה שמאלה, אז איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע במעקה בטיחות שמעבר לשול שמאל ובשני רוכבי האופניים, שרכבו זה אחר זה בשול הדרך.

שר החוץ האמריקני שוחח עם נתניהו על חיסול סולימאני

טראמפ: "סימנו 52 מטרות איראניות ונפגע בהן אם נאוים שוב"

דיווח: טראמפ החליט על חיסול סולימאני רק 3 ימים לפני הפעולה

יונתן פדידה בדיון בהארכת מעצרו
יונתן פדידה בדיון בהארכת מעצרו

עוד עולה מחקירת המשטרה, כי בסמוך לרכבו של החשוד במקום התאונה, נמצאה שקית ובה קנאביס, שלפי החשד הושלכה על ידו לאחר התאונה. לאחר בדיקת טביעות אצבעות, נמצאה התאמה לטביעות אצבעותיו של פדידה. נוסף לכך, כאמור, לאחר שהחשוד נבדק, חוות הדעת שהתקבלה קבעה שפדידה נהג תחת השפעת קנאביס.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-0501201527' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='עוזי דבי, קצין תנועה מרחב שרון' kid='1_is2x6un4' duration='40'']

כמו כן, ברכבו של החשוד בוצעו שינויים טכניים ותוספות בניגוד לחוק, שלא מאושרים על ידי משרד התחבורה – כאשר מטרתן הייתה לשפר ולהאיץ את מהירות הנסיעה ברכב. במושב האחורי של הרכב, נמצאו שישה מכלים ובהם נוזל מנתול, עם מערכת ייעודית להזרמתו למנוע. מהמשטרה נמסר כי ללא קשר לנסיבות התאונה, מנתול משמש מכוניות מרוץ במרוצים ברחבי העולם.

כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את הערעור שהגיש עו"ד עדי כרמלי, סנגורו של פדידה, וקיצר ליומיים את מעצרו. בית המשפט קיבל את ההחלטה תוך כדי שמתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בפרשה, בפעם השנייה. "היחידה החוקרת אינה מתנהלת באופן שראוי היה להתנהל. על בית המשפט לקיים פיקוח הדוק על היחידה החוקרת", נכתב בהחלטת השופט עידו דרויאן-גמליאל.

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

במהלך הדיון שנערך בשבוע שעבר בעניינו, אמר נציג המשטרה כי "נמצא סם מסוכן בדמו של החשוד - מדובר בפצצה מתקתקת בכביש. הוא גם שיבש חקירה". אמו של פדידה התמוטטה במהלך הדיון, וצוות מד"א הוזעק למקום. הדיון הושהה וחודש כעבור זמן קצר. עוד ציין נציג המשטרה כי "מדובר בהמתה בקלות דעת בשני מקרים, שני הרוגים - תאונה קשה ביותר, ברף הגבוה ביותר של מסוכנות. יש לחשוד דרכון זר, ולכן יש חשש להימלטות".

השופט מתח ביקורת על המשטרה שלא ביצעה את כל פעולות החקירה הנדרשות בתיק עד לתאריך הארכת מעצר. "דעתי לא נחה, תיק כל כך קשה - אני חייב לציין שלא עשיתם את העבודה שלכם", אמר לנציג המשטרה.