הבכירים בשלטון המקומי שנחקרו: ראש עיריית טירת כרמל וסגנו

הותר לפרסום כי אריה טל ומוריס אסייג, אחיו של שלום אסייג, הם השניים החשודים בשחיתות. החקירה מתנהלת בין היתר סביב רכישת השירותים מחברת yschool - שהייתה במוקד תחקיר חדשות 13 לפני כשנה

זמן צפייה: 00:23

הותר לפרסום: הבכירים שנחקרו במסגרת פרשת השחיתות בעירייה בצפון הארץ הם אריה טל, ראש עיריית טירת כרמל, וסגנו, מוריס אסייג. השניים מכחישים בתוקף את החשדות נגדם.

אחד החשדות המרכזיים בפרשה, הוא סביב חברת yschool, שהייתה במוקד תחקיר חדשות 13 לפני כשנה. על פי החשד, החברה קיבלה אישורים לפעול במוסדות חינוך בעיר - שלא באופן הוגן, זאת, לפי החשד, משום שהחברה היא בבעלותו של הקומיקאי שלום אסייג, אחיו של מוריס.

אתמול (שלישי) פורסם כי גם שלום אסייג בעצמו נחקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433 בחשד לביצוע עבירות של טוהר המידות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע, מי שיורה – חוטף"

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

חשיבות העצרת עבור נתניהו: פיילוט לקראת בחירות 2020 • פרשנות

אריה טל, ראש עיריית טירת הכרמל
אריה טל, ראש עיריית טירת הכרמל | צילום: מתוך דף הפייסבוק אריה טל ראש העיר

בשנת 2013, שלום אסייג חבר ל"ידיעות אינטרנט", ויחד הקימו חברה שמספקת לתלמידים שיעורים פרטיים ברשת - yschool - לימודים מקוונים בע"מ. בדירקטוריון יושבים ראשי החברה וגם אסייג עצמו, שאף שימש כפרזנטור שלה. תחקיר חדשות 13 חשף כיצד דרך הפעולה של החברה הזו עבדה והכניסה מיליוני שקלים לקופה שלה, בדרכים שנויות במחלוקת.

בין היתר, עקפה החברה דרישה למכרזים תחרותיים באמצעות הליך של ניגוד עניינים, לכאורה. yschool פנתה לרשויות מקומיות והציעה לרבות מהן מחיר שנמוך מעט ממחיר הסף למכרז - 141 אלף שקלים. נוסף על כך, החברה סיפקה לחלק מהרשויות חוות דעת מקצועית מדמות בכירה במערכת החינוך ועל בסיסה אישרה הליך של פטור ממכרז. לא זו בלבד, נראה כי אנשי yschool ניסו לשכנע אנשי ציבור לבחור בהם על חשבון מתחרים - בתמורה לסיקור חיובי באתר YNET.

מוריס אסייג, סגן ראש עיריית טירת הכרמל
מוריס אסייג, סגן ראש עיריית טירת הכרמל | צילום: חדשות 13

מ-ynet נמסר בתגובה: "yschool הינו מיזם שיעורים מקוונים הנמצא בשליטתה של חברת "ידיעות אינטרנט" ומוחזק ביחד עם שותפים נוספים. המיזם הוא אחד מבין עשרות של חברות ומיזמים עסקיים בהם משקיעה החברה בעיקר בעולמות ההיי טק והאינטרנט כשהגדול והמוכר בהם הוא ynet. אתר ynet הינו גוף עיתונאי והוא אינו בעליו של מיזם yschool ולא מעורב בפעילויות עסקיות מחוץ לאתר עצמו. על כן הניסיון לחבר בין השניים מהווה הטעייה של הציבור שמטרתה ככל הנראה לשרת אינטרסים אחרים".