בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר תקף מטרות ברצועה, בהן אתר לייצור נשק ותשתית תת קרקעית. מדו"צ נמסר: "חמאס יישא בהשלכות לפעולות נגד ישראל" • במקביל הופעלה אזעקה באשקלון - כתוצאה מירי שאינו רקטי

זמן צפייה: 00:45

בעקבות ירי שתי הרקטות לעבר ישראל אמש (שלישי) צה"ל תקף הלילה פעמיים מטרות באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בהן אתר לייצור נשק ומטרות בצפון הרצועה, בהן תשתית תת קרקעית. מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

במקביל, נשמעה אזעקה באשקלון, אך לאחר בדיקה - התברר כי מערכת ההתרעה הופעלה בעקבות ירי שאינו רקטי.

בשעות הערב אמש, כאמור, נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות. לא היו נפגעים, למעט תושבת שדרות שנחבלה בגפיה בדרכה למרחב המוגן ואדם נוסף שלקה בחרדה, ולא נגרם נזק. מהעירייה נמסר כי לעת עתה אין שינוי בהנחיות לתושבים.

עוד בחדשות 13:

שתי רקטות נורו לעבר עוטף עזה – אחת מהן יורטה

אש פרצה במנוע – מסוק יסעור ביצע נחיתת חירום בדרום • תיעוד

גנץ: בדמוקרטיה בריאה ר"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק

פיצוץ בניין בעזה (ארכיון)
פיצוץ בניין בעזה (ארכיון) | צילום: החדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הירי: "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

לאחר הירי, שאירע בעת ההפגנה בעד ראש הממשלה בתל אביב, תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את נתניהו וכתב כי "במקום לארגן הפגנות בתל אביב נגד רשויות אכיפת החוק, טוב יעשה אם יתמקד בהחזרת הביטחון לתושבי הדרום".

ראש העיר שדרות אלון דוידי מסר בתגובה לירי: "נתניהו, אם לא תורה על מענה חזק ותקיף שיחסל את החוליה ששיגרה את הטילים לכיווננו, תוכיח בחוסר תגובתך שאתה נותן חסינות לחמאס ולג'יהאד".

יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד
יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד (ארכיון) | צילום: רויטרס

ביום שני שוגרה פצמ"ר לעבר המועצה האזורית אשכול, ונפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לישראל. על פי הערכה במערכת הביטחון, אחד הארגונים הקטנים ברצועה המכונה "סוררים" ביצע את השיגור - ולא חמאס.

הירי הגיע לאחר שבמשך כשבוע וחצי נשמר השקט בתום סבב ההסלמה האחרון, שהחל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא. לפני עשרה ימים - יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש - נשמעה אזעק המבאר שבע, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים לעבר שטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. הייתה הו הפעם הראשונה מאז החל מבצע "חגורה שחורה" שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.