בנט: "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע, מי שיורה – חוטף"

שר הביטחון התייחס לשיגור שתי הרקטות לעבר שדרות ושלח מסר מאיים. קודם לכן, קיים בנט התייעצויות עם מערכת הביטחון ולאחריהן הנחה לתקוף מטרות של חמאס

זמן צפייה: 00:45

המתיחות בדרום: שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) לתקיפות צה"ל הלילה ברצועה וכתב: "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע, מי שיורה – חוטף". מוקדם יותר, קיים בנט התייעצויות עם מערכת הביטחון, ולאחריהן הנחה לתקוף מטרות של חמאס. זאת, בתגובה לירי שתי הרקטות אמש לעבר שדרות.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על תקיפות צה"ל ואמר כי "אם האויב הישראלי חושב שהפצצת המוצבים של חמאס תביא ליצירת משוואה חדשה במאבק בינינו, הוא טועה. לתנועת חמאס ולזרוע הצבאית שלה יש את היכולות להביא לכשלון נוסף של הכיבוש הישראלי במאבק".

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

שתי רקטות נורו לעבר עוטף עזה – אחת מהן יורטה

פצמ"ר שוגר לעבר עוטף עזה – ונפלה בשטח פתוח

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

כאמור, צה"ל תקף הלילה בשני גלים מטרות באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה, בהן אתר לייצור נשק וכן מטרות בצפון הרצועה, בהן תשתית תת קרקעית. מדובר צה"ל נמסר: "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל". במקביל, נשמעה אזעקה באשקלון, אך לאחר בדיקה - התברר כי מערכת ההתרעה הופעלה בעקבות ירי שאינו רקטי.

בשעות הערב אמש, כאמור, נורו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. התרעת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים, בין היתר בשדרות. לא היו נפגעים, למעט תושבת שדרות שנחבלה בגפיה בדרכה למרחב המוגן ואדם נוסף שלקה בחרדה, ולא נגרם נזק. מהעירייה נמסר כי לעת עתה אין שינוי בהנחיות לתושבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הירי: "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' - הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

יירוט של כיפת ברזל במהלך מטח רקטות לעבר אשקלון באחד מסבבי ההסלמה בדרום
יירוט של כיפת ברזל במהלך מטח רקטות לעבר אשקלון באחד מסבבי ההסלמה בדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

לאחר הירי, שאירע בעת ההפגנה בעד ראש הממשלה בתל אביב, תקף יו"ר כחול לבן בני גנץ את נתניהו וכתב כי "במקום לארגן הפגנות בתל אביב נגד רשויות אכיפת החוק, טוב יעשה אם יתמקד בהחזרת הביטחון לתושבי הדרום".

ראש העיר שדרות אלון דוידי מסר בתגובה לירי: "נתניהו, אם לא תורה על מענה חזק ותקיף שיחסל את החוליה ששיגרה את הטילים לכיווננו, תוכיח בחוסר תגובתך שאתה נותן חסינות לחמאס ולג'יהאד".

כזכור, ביום שני שוגרה פצצת מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול, ונפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לישראל. על פי הערכה במערכת הביטחון, אחד הארגונים הקטנים ברצועה ביצע את השיגור - ולא חמאס.

הירי הגיע לאחר שבמשך כשבוע וחצי נשמר השקט בתום סבב ההסלמה האחרון, שהחל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא. לפני עשרה ימים - יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש - נשמעה אזעקה מבאר שבע, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים לעבר שטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.