כדי למנוע התפשטות קורונה בבתי כלא: מאות אסירים ישתחררו מוקדם

הממשלה אישרה תקנות לשעת חירום שבשבוע הבא יביא לשחרור אסירים, שהיו צפויים לצאת מבתי הסוהר בעוד מספר שבועות. אלו שיימצאו זכאים ייצאו לחופשה של כחודש, ובסיומה יצאו לחופשי באופן רשמי

זמן צפייה: 01:42

מגפת הקורונה: כדי למנוע את התפשטות המחלה בבתי הסוהר, הממשלה אישרה היום (שישי) תקנות לשעת חירום, שיאפשרו לשחרר בשבוע הבא מאות אסירים שהיו צפויים לצאת לחופשי בעוד מספר שבועות.

האסירים שיימצאו זכאים על פי התקנות החדשות יצאו לחופשה מיוחדת של 30 ימים, בתנאי מעצר בית, שבסיומה ישתחררו רשמית ממאסרם. מדובר באסירים פליליים בלבד, המרצים עד ארבע שנות מאסר ושאינם שפוטים על עבירות מין ואלימות במשפחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נדבק בקורונה

אושר בממשלה: עד 6,000 שקלים מענק לעובדים שפוטרו אחרי גיל 67

הרמטכ"ל על השלכת בקבוקי התבערה ביצהר: "אירוע טרור חמור"

פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה
פינוי כלא סהרונים שיוכשר לקלוט אסירים שיחלו בקורונה | צילום: דוברות שב''ס

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שיזם את התוכנית אמר לאחר אישורה כי "בתי הכלא הם המקום הפגיע והרגיש ביותר להתפשטות הנגיף, ולכן מתחילת המשבר אני נוקט צעדי חירום שיצמצמו את הצפיפות בקרב הכלואים ויקטינו את סיכויי ההדבקה. האסירים שישתחררו ישהו בתנאי מעצר בית עד לתום מאסרם, תוך פיקוח של המשטרה על עמידתם בתנאי מעצר הבית".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את שריו הבכירים, כדי לקיים עימם דיונים בנושא בנושא הצטיידות, היערכות ובחינת הרחבת הגבלות התנועה. כמו כן, כפי שפורסם בחדשות 13, בכירי הממשלה ידונו בתוכנית לסיוע כלכלי למשק. לדיון הוזמנו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט, שר פנים אריה דרעי, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן.

בנימין נתניהו
הנחה להגדיל את תוכנית הסיוע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מניין המתים מסיבוכי המחלה בישראל עלה היום לעשרה בני אדם ומספר הנדבקים זינק ל-3,035. 49 מתוכם במצב קשה, 38 מונשמים; מצבם של 60 מוגדר בינוני; 2,838 חולים שאובחנו במצב קל. עוד נמסר כי עד כה החלימו ושוחררו 79 בני אדם. עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי 494 מתוך החולים בקורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 410 נמצאים בבידוד בבתי המלון, ויותר מ-1,500 איש בבידוד בביתם. לגבי היתר עדיין לא הוחלט.