אושר בממשלה: עד 6,000 שקלים מענק לעובדים שפוטרו אחרי גיל 67

במסגרת תוכנית "מענק הסתגלות לאזרחים ותיקים" יקבלו המפוטרים במשך חודשים אפריל ומאי את המענק, אם הכנסתם נמוכה מ-5,000 שקלים. נתניהו הנחה להגדיל את תוכנית הסיוע ל-80 מיליארד שקלים

זמן צפייה: 02:00

מגיפת הקורונה: הממשלה אישרה היום את תוכנית הסיוע הכלכלית לאזרחים שפוטרו אחרי גיל 67, גיל הפרישה. שמה של התוכנית הוא "מענק הסתגלות לאזרחים ותיקים", והוא מסתכם בעד 6,000 שקלים למהלך החודשיים הקרובים, כלומר אפריל ומאי.

על פי התוכנית, דמי ההסתגלות ייקבעו על פי מצבו של כל מפוטר מעל גיל 67, ועל פי מקורות ההכנסה שעומדים לרשותו לאחר הפיטורים, בהם קצבת הזקנה, הכנסות מנדל"ן וכדומה. אפשר יהיה להירשם כמובטלים עד 7 באפריל ולקבל דמי אבטלה רטרואקטיבית גם למארס.

בנוסף, הקריטריונים לקבלת דמי אבטלה הורחבו גם לצעירים שלא צברו ותק של 12 חודשים, כפי שהיה נהוג עד כה, והם יוכלו ליהנות מחלק מדמי האבטלה לתקופה קצרה יותר. המענק לעצמאיים על פי התוכנית ישולם כפי שפורסם, אך ייפרס על פני שתי פעימות, עד 2,000 שקלים בחודש מארס, ועד 4,000 שקלים באפריל, ואולי אף במאי.

בנימין נתניהו
הנחה להגדיל את תוכנית הסיוע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הלילה את בכירי האוצר להגדיל את תוכנית הסיוע הכלכלית להיקף של 80 מיליארד שקלים, כדי להשוותה למצב בעולם, כשרוב הסכום יינתן באמצעות תוספת תקציב ולא רק בהקלה תזרימית (הלוואות). הדגש בדיון היה על המסגרת הכללית ולא על רשימת הצעדים שיינקטו, אך במשרדי הממשלה יש הבנה שהתוכנית תכלול מענקים ישירים לעסקים כפי שפורסם אמש. בשעות אלה נמשך גיבוש המתווה המתוקן וגרסה מעודכנת שלו תובא לאישור נתניהו בהמשך.

שירות התעסוקה עדכן הבוקר כי מאז אתמול  אחר הצהריים נרשמו 9,497 דורשי עבודה, וכעת מספר המובטלים עומד על 732,525 מתחילת חודש מארס, כאשר 90% מהם יצאו לחופשה ללא תשלום. שיעור האבטלה עומד כעת על 21.4%.

בשעות הקרובות שירות התעסוקה יעביר 200 אלף נרשמים נוספים למוסד לביטוח לאומי, על מנת שיעביר להם קצבת אבטלה בהקדם. לאחר העברה זו יגיע מספר הנרשמים שהועברו לתשלום בביטוח הלאומי ל-700 אלף.