הרמטכ"ל על השלכת בקבוקי התבערה ביצהר: "אירוע טרור חמור"

גינויים חריפים מקיר לקיר לאחר האירוע החריג בהתנחלות הלילה. רא"ל כוכבי: "מבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה". נתניהו: "זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת"

זמן צפייה: 01:20

אירוע טרור יהודי חמור בשומרון: גינויים מקיר לקיר הבוקר (שישי) לאחר השלכת בקבוקי התבערה על לוחמי משמר הגבול בלילה ביצהר. ״השלכת בקבוקי התבערה לעבר כוחות ביטחון הממלאים את משימתם להגנה על אזרחי ישראל היא אירוע טרור חמור ביותר, המבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

"יש לגנות את האירוע ולהוקיע את מבצעיו בכל פה ולוודא את העמדתם לדין", אמר עוד כוכבי, "נמשיך לפעול במלוא החומרה הנדרשת, תוך שילוב זרועות עם רשויות האכיפה והחוק, נגד הפשיעה שהפכה טרור, על כל ביטוייה, המהווה פוטנציאל להסלמה בגזרה".

גם מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, גינה בחריפות: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים ובהם נגיף הקורונה, בוחר נוער עברייני בגבעת ׳קומי אורי׳ בדרך הטרור ומיידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול שהיו במשימה בטחונית ביישוב. מדובר באירוע חמור ביותר שהיה יכול להיגמר בפגיעה בנפש. נפעל באופן נחרץ מול אותם העבריינים. אני מגנה בתוקף אלימות מכל סוג כלפי אזרחים, שוטרים וחיילים ומחזק את ידיהם של לוחמי משמר הגבול".

השריפה שנגרמה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה אל עבר רכב משמר הגבול
השריפה שנגרמה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה אל עבר רכב משמר הגבול | צילום: דוברות המשטרה
רכב משמר הגבול אליו הושלכו בקבוקי תבערה ביציאה מיצהר
רכב משמר הגבול עליו הושלכו בקבוקי תבערה ביציאה מיצהר | צילום: דוברות המשטרה

אמש השליכו מתנחלים שלושה בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ממוגן של מג"ב, ביציאה מהיישוב יצהר שבשומרון. לא היו נפגעים ונגרם נזק קל לרכב. כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל מבצעים סריקות במקום. האירוע התרחש לאחר שהלוחמים סיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי". אתמול, נעצרו חמישה מתנחלים שהתפרעו במאחז "קומי אורי", שמוגדר עדיין שטח צבאי סגור.

מוקדם יותר פרסם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעת גינוי למעשה. "כוחות הביטחון שומרים על כולנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

גם שר הביטחון נפתלי בנט תקף: "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו. לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".