ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נדבק בקורונה

לאחר שפיתח סימפטומים ביממה האחרונה, אובחן ג'ונסון כחולה. "הכנסתי עצמי לבידוד, אמשיך להוביל את המאבק נגד הנגיף". שר הבריאות הבריטי נדבק גם הוא • שיא במספר המתים בספרד: 769 ביממה

זמן צפייה: 01:09

מגפת הקורונה: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אובחן היום (שישי) כי נדבק בנגיף. בציוץ בטוויטר פנה ג'ונסון לאזרחים וסיפר כי התחיל לפתח את סימפטומי המחלה ביממה האחרונה, ולכן נבדק. "הכנסתי את עצמי לבידוד, אך אמשיך להוביל את המאבק בווירוס", אמר. שר הבריאות הבריטי נדבק גם הוא בנגיף.הוא נמצא בבידוד ביתי ומראה סימפטומים קלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל לעמיתו הבריטי החלמה מהירה. "בשם כל תושבי ישראל, אני מאחל לך החלמה מהירה ושלמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר שחצתה את מניין המתים בסין, מספר המתים בספרד הגיע היום לשיא, כאשר 769 בני אדם הלכו לעולמם ביממה האחרונה. נוסף על כך, עד כה נרשמו בספרד 64,059 מקרי הדבקה. יש לציין כי עד כה נדבקו ברחבי העולם 549,127 אנשים, כשרובם לקו בנגיף במדינות אירופה, ומתוכם מתו 24,863 חולים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושר בממשלה: עד 6,000 שקלים מענק לעובדים שפוטרו אחרי גיל 67

הרמטכ"ל על השלכת בקבוקי התבערה ביצהר: "אירוע טרור חמור"

הפגישה הלילית בין גנץ ללפיד: מאחורי הקלעים של פירוק כחול לבן

בתוך כך, לאחר ששוודיה נקטה בגישה ייחודית מול התפרצות הנגיף, לפיה הומלץ לתושבים "לצאת החוצה ולנשום אוויר", בתי הספר נשארו פתוחים, המסעדות היו מלאות והפאבים עמוסים, כעת הרשויות במדינה שוקלת להטיל הסגר על סטוקהולם, ולנתק אותה משאר המדינה, בעקבות זינוק של 60% במניין המתים, כשהבירה ספגה את המכה הקשה ביותר. עד כה אובחנו במדינה 2,840 מקרים של נדבקים בקורונה ו-77 מהם מתו מסיבוכי המחלה.

שוודיה ניסתה להימנע מנקיטת צעדי בידוד הדומים לאלו שנקלחים בשאר מדינות באירופה, אך יש חשש גדול שבזמן חג הפסחא המתקרב תהיה התפשטות גדולה יותר של הווירוס. עם זאת, עדיין לפני כמה ימים ביקשו מאנשים לצאת ולנשום אוויר, כי גורמים בממשלה אמרו להם שזה לא בריא להישאר בבית.

בד בבד, בהולנד מספר הנדבקים עלה ביממה האחרונה ב- 1,172 ל 8,603 בסך הכול. מניין מקרי הממות עלה ביממה האחרונה ב-112 מקרי מוות חדשים. בפורטוגל ישנם 4,268 מקרי הדבקה חדשים, ו-76 מקרי מוות מהנגיף.

קורונה בספרד
קורונה בספרד | צילום: רויטרס

אמש הפכה ארצות הברית למדינה עם מספר מקרי הקורונה המאומתים הגבוה ביותר בעולם, עם 85,594 נדבקים עד כה, ומניין המתים עומד על 1,300 בני אדם. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לדברים ואמר: "אנחנו חייבים לחזור, זאת ארצות הברית של אמריקה. הם לא רוצים לשבת ולחכות, אני חושב שזה יקרה די מהר".

כמו כן, ממשלת יפן, שרק לאחרונה חזתה פיחות במספר הנדבקים היומי, חוששת כעת מהתפשטות מחודשת של הנגיף. ראש הממשלה, שינזו אבה, מינה ועדת עבודה ממשלתית - שתאפשר לו להכריז מצב חירום לאומי. "מספר המקרים החדשים המקומיים עולה, בייחוד באזורים עירוניים. ישנה עלייה במספר החולים שבהם מקור ההדבקה אינו ברור", אמר לתקשורת המקומית.

מניין המתים במדינה, שנמצאת לא הרחק מאיטליה, עומד כבר על 4,858 בני אדם, יותר מ-64 אלף ספרדים נדבקו בקורונה. מניין החולים ברחבי העולם - יותר מ-540 אלף איש, רובם באירופה