קברי הילדים: תשתית ראייתית נגד אנשי החברה קדישא צפון אפריקה

המשטרה סיימה את חקירתה והעבירה את החומרים לפרקליטות, שם בוחנים את החומרים בשאלה אם להגיש כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשה, ובראשם היו"ר אלי מויאל

זמן צפייה: 01:46

המשטרה סיימה היום (ראשון) חקירת פרשה שנחשפה בחדשות 13 לפני כמה חודשים, במרכזה חברה קדישא צפון אפריקה, שעל פי החשד מכרה חלקות קבורה בעשרות אלפי שקלים ליהודים עשירים מחו"ל תוך הזזה של קברי ילדים ממקומם. חומרי החקירה הועברו לפרקליטות, בהם תשתית ראייתית להעמדתם לדין של המעורבים המרכזיים בפרשה, בהם יו"ר חברה קדישה צפון אפריקה, אלי מויאל. בפרקליטות יבחנו את החומרים בשאלה אם להגיש כתבי אישום.

על פי התחקיר בו נחשפה הפרשה, לפני כארבע שנים החלה החברה במה שהיא מכנה "מבצע לשיפוץ החלקות" – שלמעשה, על פי החשד, נועד להעתיק את קברי הילדים ממקומם – כדי לפנות מקום לקברים חדשים, המיועדים ליהודים שאינם מתגוררים בארץ, כל זאת בלי ליידע את משפחות הילדים שקבורים שם שנים רבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רפי פרץ: סוכם שאיילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין

סוכן דוגמנות ממרכז הארץ נחקר בחשד להטרדות מיניות

גבר ואישה כבני 30 טבעו למוות בחוף בקריית ים

רחל, קברה של בנה הוזז
רחל, קברה של בנה הוזז

כתבי חדשות 13 ליוו בזמנו את רחל, שלפני כארבע שנים הגיעה לפקוד את קבר בנה בהר המנוחות כבכול שנה, ובמהלך הביקור השגרתי לא הצליחה למצוא את הקבר. בכתבה תועד עובד חברה קדישא צפון אפריקה, שהודה בפני רחל שבנה נקבר בחלקה חדשה, שנבנתה בדיוק בזמן שעבר מאז שלא מצאה את הקבר הישן.

בתגובה על הפרסום הראשון מסרה חברה קדישא: "לא נעשה שינוי במקום הקברים. הייתה פגיעה של הקבלן במצבה של אותו ילד, החברה קדישא מוכנה לחדש את המצבה".

עיריית ירושלים מסרה בתגובה על הפרסום הראשון: "מנהל מחלקה מבני דת יצא לשטח לבדיקת המקרה, ביקשנו מהפונים להגיש תלונה במשטרה. מועצת בתי העלמין היא הסמכות והתלונה תופנה אליהם להמשך טיפול".