גבר ואישה כבני 30 טבעו למוות בחוף בקריית ים

מותם של השניים נקבע לאחר מאמצי החייאה ממושכים שביצעו בהם צוותי מד"א שהגיעו לזירה. השניים נמשו על ידי אזרחים מהמים ברצועת חוף לא מוכרזת, צפונית לחוף הבתולה

זמן צפייה: 00:23

גבר תושב ירושלים ואישה תושבת כעביה כבני 30, טבעו היום (ראשון) למוות בקריית ים בתום מאמצי החייאה ממושכים. האירוע התרחש ברצועת חוף שאינה מוכרזת בסמוך לחוף הבתולה, ואזרחים שהיו במקום סייעו בהוצאתם מהמים.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א ליאון קמחי סיפר: "מדובר ברצועת חוף לא מוכרזת, צפונית לחוף הבתולה. כשהגעתי למקום ראיתי על קו המים אישה כבת 30 כשאזרחים מבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות. מיד התחלתי להעניק לה טיפול רפואי ולבצע בה פעולות החייאה. כעבור מספר דקות במקביל להגעת צוות ניידת טיפול נמרץ שהמשיך את הטיפול הרפואי באישה ראינו גבר מחוסר הכרה במים. יחד עם אזרחים שהיו על החוף נכנסו לים והוצאנו אותו לחוף, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע גם בו פעולות החייאה. לצערי לאחר דקות ארוכות של החייאה נקבע מותה של האישה".

ידידיה חזן חובש באיחוד הצלה סיפר: "בסיוע ד"ר עומרי ויינשטיין רופא מתנדב באיחוד הצלה ביצענו פעולות החייאה על הצעיר והצעירה, אך למרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה נקבע מותם. כשהגענו למקום סיפרו לנו אזרחים ששהו במקום כי הם הוציאו את שניהם מהמים כשהם ללא דופק ונשימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בן 18 קפץ מיאכטה במסיבת גיוס באילת – וטבע למוות

גבר כבן 50 טבע למוות סמוך לקיסריה

"אל תגידו לי זה לא יקרה": 203 ילדים טבעו למוות מאז 2008

הזירה בחוף הבתולה בקריית ים בה טבעו גבר ואישה
הזירה בחוף הבתולה בקריית ים בה טבעו גבר ואישה | צילום: איחוד הצלה

לפני שבוע וחצי, טבע למוות גבר כבן 50 בחוף שדות ים הסמוך לקיסריה. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שכללו מתן תרופות, הנשמות, עיסויים ומכות חשמל - ובסופן נאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיקית מד"א שובל גולן סיפרה: "כשהגענו לחוף ראינו גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה סמוך לקו המים, כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. משיט קייק שהיה בחוף סיפר לנו שהוא ראה את הגבר במים כשהוא במצוקה וסייע לחלץ אותו. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות שכללו מתן תרופות, הנשמות, עיסויים ומכות חשמל אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

חוף שדות ים
חוף שדות ים | צילום: דן בירון, המשרד להגנת הסביבה

בתחילת החודש טבע למוות באילת אלירן לוין, תושב ראשון לציון בן 18, לאחר שקפץ מיאכטה במהלך מסיבת גיוס בעיר. הצעיר נמשה מהמים על ידי צוללנים, וצוות של מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים יוספטל – שם נקבע מותו.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א אליאן זזון, סיפר: "כשהגענו לחוף, הגיעה לעברנו סירה שמשתה מהמים צעיר בן 18 מחוסר הכרה, לאחר שטבע. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, והתחלנו מיד בהענקת טיפול רפואי מציל חיים, שכלל ביצוע פעולות החייאה מתקדמות. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח, תוך כדי פעולות החייאה, כשמצבו קריטי".

ממד"א נמסר כי מאז פתיחת עונת הרחצה באמצע אפריל ועד היום, העניקו צוותי מד"א  טיפול רפואי ל-142 אנשים שטבעו. מתוכם 68 טבעו בחופי הים התיכון, 18 בחופי ים המלח, חמישה בים סוף, שישה בחופי הכינרת, 26 בבריכות פרטיות, 15 בבריכות ציבוריות וארבעה בנחלים ומאגרי מים. 92 בני אדם פונו לבית חולים במצב קל, 15 במצב בינוני ו-13 במצב קשה. מותם של 12 מהאנשים שטבעו נקבע ע"י פראמדיקים של מד"א בשטח, ומותם של 11 בני אדם שפונו ע"י צוותי מד"א נקבע בהמשך בבית חולים.

זירת טביעה בחוף (ארכיון)
זירת טביעה בחוף (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנתוני מד"א עולה כי 62 מהנפגעים הם ילדים ונערים מתחת לגיל 18, מתוכם 28 פעוטות וילדים מתחת לגיל חמש. 16 קשישים מעל גיל 65 טבעו מתחילת עונת הרחצה. 13 מתוך 23 האנשים שטבעו למוות, טבעו בחופים או בריכות ללא נוכחות מציל. יותר ממחצית מאנשים שטבעו למוות טבעו בחופים ובריכות ללא מציל.