"התחזקו הראיות שדרש את הכסף בעצמו": הוארך מעצרו של הרב ברלנד

בית המשפט קבע כי החשוד בעבירות עושק ומס במאות מיליוני שקלים יישאר במעצר שמונה ימים נוספים. זאת, עקב תחקיר חדשות 13. עורך דינו התלונן על מצבו הבריאותי, השופטת השיבה: "תנו לו מנטוס"

זמן צפייה: 01:29

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (חמישי) בשמונה ימים את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, שנעצר בחשד לעבירות עושק, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה של מאות מיליוני שקלים, במסגרת הפרשה שנחשפה בעקבות תחקיר חדשות 13. המשטרה טענה בדיון כי התחזקו הראיות לכך שראש קהילת "שובו בנים" דרש בעצמו את הכספים שגבה. בזמן הדיון כמאה אנשים הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על מעצרו.

במהלך הדיון הזכירה השופטת את המקרה שפורסם בתחקיר "הצינור": "הוא נתן לאדם חולה סוכריות מנטוס תוך אמירה שמדובר בתרופה, ואמר שבזה הוא יבריא - והם לא הבריאו". בהמשך, בתגובה לתלונה על כך שברלנד בן ה-82 הובא לבית המשפט למרות מצבו הבריאותי, השיבה השופטת: "תנו לו מנטוס". עורך דינו התלונן כי אזקו אותו בבית החולים, למרות גילו המתקדם ומצבו הרפואי - המשטרה הכחישה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תיעוד נדיר: היחסים הקרובים בין ברלנד ובכירי משפחות הפשע

4 חשבונות והלבנת הון: איך עבדה מסחטת הכספים של הרב ברלנד?

האם שנאבקת בברלנד אחרי המעצר: "הבת שלי לא הקורבן הראשון שלו"

הרב ברלנד
הרב ברלנד | צילום: החדשות 13

כזכור, ביום ראשון האחרון בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. השופט ביאלין מסר כי "עיון במסמכים ובהודאות הנלוות מלמד כי הרב ויתר הקושרים שימשו כמסחטת כספים". במהלך הדיון, התפרעו חסידי הרב מחוץ לבית המשפט.

עוד הוסיף השופט כי המסמכים שהוגשו מבססים "חשד סביר" לגבי חלק מהתלונות. "נראה כי ברלנד קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה. בעקבות אותן תרומות לכאורה, הגיעו לחשבונות הבנק בין היתר של אשת המשיב, סכומים בהיקף של עשרות מיליונים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1302201437' autoplay='0' credit='' desc='מפגינים מחוץ לדיון בהארכת מעצרו של הרב ברלנד' kid='1_ibsjvdgs' duration='11'']

נציג המשטרה אמר בדיון כי תחקיר חדשות 13 "פתח תיבת פנדורה", וכי החקירה שנפתחה בעקבותיו עוררה את החשדות לעבירות המס נגד הרב. לדבריו, ישנם יותר מ-200 עדים נגד ברלנד, וכי מדובר ביותר מ-20 תיקי חקירה.

אמש פורסם בחדשות 13 כי בקיץ האחרון, ברלנד ועוזריו הגיעו לביקור אצל אישה, א', שביקשה להתייעץ על בעיה רפואית מסוימת. האישה הביאה עמה 3,000 שקלים עבור פגישה קצרה וברכה מהרב, אך ברלנד לא היה מרוצה מהסכום, וכפי שנראה בתיעוד הוא ציפה ל-4,000 שקלים.

Aasuys
הרב אליעזר ברלנד ועוזר שלו נפגשים עם א', אשר מתלוננת על כאבים | צילום: חדשות 13

המפגש נערך בביתה של נורית, שעומדת במרכז התחקיר על חצר הרב ששודר בחדשות 13 באוקטובר האחרון. א' סיפרה לברלנד על הכאבים מהם היא סובלת, והוא הבטיח לה שירפא אותה: "אני ערב לך. עכשיו בריאה לגמרי. אם את רואה אותי, אני לוקח לך את כול החולשות".

כאשר א' אמרה לברלנד כי "לא הלכתי לרופא כי יש לי פחדים מזה", הרב ענה לה: "אל תלכי לשום רופא. אני לוקח ערבות עליך. אין לך ממה לפחד", והוסיף: "עד שתהיי בריאה לגמרי כמו שמשון הגיבור, כמו שור הבר והלוויתן". אז, ברלנד הבטיח לאישה כי ירפא אותה במו ידיו: "בועד שבועיים אני אמרח לך משהו, אני אגע לך והכול יתרפא לך".

כאמור, על המעשים האלה נעצרו ברלנד, רעייתו ועוזריו הבכירים בתחילת השבוע, ומחר המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הרב בשבוע נוסף..