תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא סרטן - באמצעות סוכריות

תחקירן "הצינור" התחזה לאב שבנו חולה, ובחן אם הרב ממשיך את "תעשיית הריפוי", שנחשפה בחדשות 13. כשנכנס לפגישה, הבטיח ברלנד שירפא את בנו - ודרש ממנו אלפי שקלים. "אשחרר אותו מכימותרפיה"

זמן צפייה: 08:27

בעקבות תחקיר חדשות 13, שבו נחשף שהרב ועבריין המין אליעזר ברלנד מציע לחסידיו "פדיון נפש" – ריפוי מחלות קשות ואף סופניות, תמורת אלפי שקלים, לעיתים עשרות אלפי שקלים, התחזה כתב "הצינור" לאב שבנו חולה בסרטן וקיבל מהרב סוכריות פשוטות, אותן הציג כתרופה, שאמורות לכאורה לרפא את בנו. זאת, כחלק מטיפול שעליו נאלץ ה"אב" 5,000 שקלים.

על מנת לבסס את הקשר, עמדה המערכת במשך חודשים ארוכים על קשר עם מקורבי הרב, עד שלבסוף הגיע לפגישה עם ברלנד, בביתו של אחד ממאמיניו, שהיה מרושת במצלמות במעגל סגור. בטרם נכנס הכתב לחדר, בדק עוזרו של הרב, נתן גייסי: "באת עם פידיון?".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות תחקיר חדשות 13: המשטרה פתחה בחקירה נגד הרב ברלנד

בעקבות תחקיר ברלנד: עדויות נוספות על שיטת הפעולה של הרב

בעקבות תחקיר חדשות 13: שישה מקורבי הרב ברלנד עוכבו לחקירה

הרב ברלנד והסוכריות שהביאו לכתב בתחקיר
הרב ברלנד והסוכריות שהביאו לכתב בתחקיר | צילום: החדשות 13

בתגובה לדברי האב על מחלת בנו, אמר ברלנד: "אני לא אסכים עם זה. אני ארפא לך אותו. תביא לי עכשיו 5,000 שקלים ואני ארפא אותו, בעזרת השם. תביא חמש פעמים אלף". כשנשאל אם להמשיך את הטיפול הכימותרפי, עונה הרב: "חייב להמשיך, או שייקח את זה". בשלב זה הציג הרב בקבוקון, טועם ממנו ואומר: "זו תרופה מיוחדת. מגיעה משוויץ. טיפה על הלשון כל שעה".

עוד מוסיף הרב: "אני אשחרר אותו מהכימותרפיה. תבוא איתו עוד שבועיים". לאחר מכן, החליף הרב את השמן בכדורים, ואומר: "תן לו שלושה כדורים. זה במקום השמן". הכדורים, כביכול, שנראו כמו סוכריות המנטה של חברת מנטוס, "מנטוס קיס", נלקחו לבדיקה באגף המעבדות ב"תל השומר". בטרם הגיעו התוצאות, הודה הרב שמדובר בסוכריות, שלטענתו אמורות להרגיע את הילד.

בתגובה מסר ברלנד: "הרב מאמין שבברכה לאלוהים ממשיכים רפואות וידועה ובפרט ברכת 'שהכול נהיה בדרכו'. זו הסיבה שהוא מחלק סוכריות, שממתיקות את מרירות הצרה. הרב לא מתיימר להיות רופא, ולא נותן ייעוץ רפואי. הרב, כמו כל הרבנים ובראשם רבי דוד אבוחצירה המקובל, הרב קוק ועוד גדולי ישראל מברכים ומתפללים על כל אחד שפונה. חלק מהאנשים מקבלים תשובה שהישועה תגיע על ידי פדיון, דבר שלא הרב ברנלד המציא וכך היא דרך היהודית מימות עולם".