הורים נעצרו בחשד להתעללות בתינוקת בדרום; בן הזוג של האם נמלט

המשטרה עצרה הורים בני 18 ו-20, אחרי שהאם הביאה את בתה בת ה-9 חודשים לאשפוז בביה"ח סורוקה. בן הזוג של האם, החשוד גם הוא, נמלט והחוקרים מחפשים אחריו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:26

פרסום ראשון: הורי תינוקת בת תשעה חודשים, אם תושבת באר שבע בת 18 ואב תושב נתניה כבן 20, נעצרו הלילה (חמישי) בחשד להתעללות בבתם, אחרי שהאם הביאה אותה לבית החולים סורוקה. בן זוגה של האם, תושב באר שבע כבן 35, נמלט ונתפס כעבור כמה שעות. הוא יובא מחר לדיון בבימ"ש השלום בבאר שבע. התינוקת סובלת משברים ברגל, פגיעת ראש וחשד לפגיעה בעמוד השדרה.

זהו מקרה נוסף מתוך שורת מקרי התעללות בתינוקות עליהם פורסם לאחרונה. לפני כשבוע עוכבו זוג הורים, תושבי נתיבות בשנות ה-20 לחייהם, בחשד שהתעללו בבתם התינוקת, בת השבעה חודשים. גם אז השניים פינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם דיווחו על המקרה למשטרה. האב טען כי בתו נפלה לו מהידיים. במקביל, התינוקת שוחררה מבית החולים ומצבה טוב.

לכתבות נוספות בנושא >>

בפעם השנייה בארבע שנים: גננת מאשקלון הורשעה בתקיפת ילדים

"הצליפה והטיחה בחוזקה": כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות

הורים מהדרום עוכבו לחקירה בחשד שהתעללו בבתם התינוקת

עו"ד האיל אבו גרארה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האב, מסר לחדשות 13 כי "מדובר באב צעיר ללא עבר פלילי וללא תלונות קודמות. האב משתף פעולה באופן מלא ומכחיש את החשדות. כל תשומת ליבו להחלמת בתו".

אזיקים
אזיקים | צילום: חדשות 13

באותו שבוע, הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יעקוב יוסובוב, תושב אשקלון בן 27, בגין המתה בקלות דעת של בנו. יוסובוב, שבנו בן הארבעה חודשים מת לאחר שעבר התעללות, הואשם גם בתקיפת קטין והתעללות בחסר ישע.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין טל אדיר כהן, לפני כשלושה שבועות, עת שהו השניים בביתם, "עשה הנאשם בתינוק מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו ולנזק מוחי", זאת, "בנסיבות שאינן ידועות בבירור".

כתוצאה ממעשיו של האב, מצבו של התינוק החל להידרדר במהירות. אז, התקשר יוסובוב למד"א, "ודיווח כי התינוק נחנק מפורמולת החלב ששתה, הוא חיוור, מתקשה לנשום ובקושי פותח את עיניו". מוקדנית מד"א הנחתה את האב כיצד לטפל בתינוק, ובמקביל הוזעק צוות רפואי אל הבית.

יעקוב יוסובוב, האב מהדרום שהואשם בהמתה בקלות דעת של בנו בן הארבעה חודשים
יעקוב יוסובוב, האב מהדרום שהואשם בהמתה בקלות דעת של בנו בן הארבעה חודשים

כשהפרמדיקים הגיעו למקום, הם מצאו את התינוק בהכרה מעורפלת, כשהוא "חיוור, אפאטי, איבריו שמוטים ועל ראשו סימני חבלה", לשון כתב האישום. הוא הובהל לבית החולים ברזילי, שם אושפז במצב קשה.