בפעם השנייה בארבע שנים: גננת מאשקלון הורשעה בתקיפת ילדים

בית משפט השלום בעיר הרשיע את שולי צרפתי, מנהלת הגן "לגעת בטבע - גן הכפר", בתקיפת פעוט כבן שנתיים בשנת 2018. זאת, לאחר שבשנת 2016 הורשעה הגננת בתקיפת ילד בנסיבות מחמירות

שולי צרפתי, גננת מאשקלון שהורשעה בתקיפת ילדים
שולי צרפתי, גננת מאשקלון שהורשעה בתקיפת ילדים | צילום: כאן דרום אשקלון

בית משפט השלום באשקלון הרשיע הבוקר (שני) את שולי צרפתי, גננת מאשקלון, בתקיפת פעוט כבן שנתיים במהלך ארוחת בוקר בגן שלה בשנת 2018. השופטת החליטה להרשיע את צרפתי בעבירות המיוחסות לה בכתב האישום.

צרפתי היא אחת הגננות הוותיקות בעיר אשקלון, הבעלים והמנהלת של גן ילדים בשם "לגעת בטבע – גן הכפר" שממוקם בביתה. הפרשה התפוצצה בחודש אוקטובר 2018 וכעבור שבעה חודשים הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של תקיפה. זאת הפעם השנייה שהגננת מורשעת בגין תקיפה בגן שבו היא עובדת, לאחר שבשנת 2016 הורשעה התקיפה בנסיבות מחמירות ונגזרו עליה שישה חודשי עבודות שירות.

גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: fotolia

בחקירה שנערכה ב-2018 עלה כי התלונה במשטרה התקבלה על ידי הסייעת של הגננת שטענה בעדותה כי היא מכה את הילדים. כמו כן, נודע כי בגן יש מצלמות אבטחות והצילומים נלקחו לבדיקה על ידי צוות החקירה. עם זאת, מצלמות האבטחה של הגן לא תיעדו את האירוע עצמו, אך בבית המשפט הוצג מלוא התיעוד מכל המצלמות שתמך בגרסתה של הסייעת, אשר הביאה להרשעתה של הגננת.

בית המשפט ציין בהכרעת הדין כי "לא ניתן לטעות במראה עיניים, גם לא בתחושת אי הנעימות הרבה המתעוררת מצפייה בנאשמת ומהתנהלותה בתיעוד הקיים. בכל הנוגע לנצפה מיום האירוע עצמו, התיעוד מלמד על פער גדול מאוד בין התיאור שנמסר על ידי עדות ההגנה ובין הנצפה: התנהגות הנאשמת קרה, תנועותיה חדות ותקיפות, הילדים מועברים ממקום למקום במשיכה ובתנועות חדות, לא נראה קשר עין עם הילדים, לא מגע רך או חם".