"הצליפה והטיחה בחוזקה": כרמל מעודה הורשעה בהתעללות בפעוטות

לאחר שבדיונים בבית המשפט הוצגו יותר מ-150 סרטונים שתיעדו את ההתרחשות בפעוטון, הגננת מראש העין הורשעה בכמה מקרי תקיפה של פעוטות חסרי ישע. הורי הילדים: "המתעללת המפורסמת במדינה"

זמן צפייה: 02:04

כרמל מעודה, שפרשת ההתעללות בגן שלה בראש העין נחשפה בחדשות 13, הורשעה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי מרכז בגין מספר רב של סעיפי התעללות בפעוטות ובתקיפת חסרי ישע. במהלך הדיון צעקו ההורים למעודה "המתעללת המפורסמת במדינה - היום את נפרדת מ'לכאורה'. אין 'לכאורה' על הדמעות של הילדים ועל הטיפולים שהם עוברים".

השופט עמי קובו ציין בדיון כי "הנאשמת הייתה אמונה על שלומם ורווחתם של התינוקות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים, ביצעה במהלך התקופה פעם אחר פעם מעשי תקיפה והתעללות. כל אישום מתאר עבירות מיום מסוים. רבים ממעשיה מהווים התעללויות ותקיפת קטינים".

השופט תיאר חלק ממקרי התקיפה. לדבריו, מעודה "לקחה פעוט בן שנה וחצי, הרימה אותו מחולצתו, הוא צרח מכאבים והשאירה אותו קשור ובוכה על הרצפה. הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את ידיו של הפעוט, שהיה קשור 35 דקות. פעוט אחר מעודה קשרה במשך 54 דקות והאכילה בכפייה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגננת החשודה בהתעללות בר"ג – השתתפה בהפגנה נגד כרמל מעודה

"לוקחת אחריות על מעשיי": כרמל מעודה העידה לראשונה בביהמ"ש

ברגע האחרון: העסקת כרמל מעודה בוטלה – מחשש שיפגעו בבית העסק

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

"במקרה נוסף מעודה שילבה את ידי אחד הפעוטות לאחור, ישבה על גבו וכיסתה אותו בשמיכה בעודו בוכ. היא הטיחה את ראשו במזרון בכל פעם שהסתובב", המשיך השופט. "נעשו מעשים של הנאשמת כלפי פעוטה שכללו הצלפה במגבת, קשירת ידיים מאחורי הגב, האכלה בכוח, הטחה של פעוט ברצפה עד שבכה".

לאחר ההרשעה, נמסר מטעם הפרקליטות: "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשמת בעבירות התעללות ובתקיפת קטין על ידי אחראי. בית המשפט הראה בהכרעת הדין כי הוא משמש כמעין אביהם של הקטינים, בכך שהוא מגן עליהם. הילדים בגן היו בין הגילאים 3-0, כך שהם נעדרי כושר רטורי ולא יכלו לספר להוריהם מה קרה להם בגן. ההורים נתנו אמון בנאשמת, וכל יום הביאו את היקר להם מכל לגן. אנו מקווים כי הכרעת הדין תרתיע גננות וגננים אחרים מלבצע מעשים נוראיים שכאלה".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, העידה מעודה לראשונה בבית המשפט. בין היתר, אמרה כי "אני לא קורבן, אני לוקחת אחריות על מה שעשיתי".

במהלך הדיון הקרינו סרטונים ממצלמות האבטחה בגן שמתעדים את ההתעללות והיוו את חומרי החקירה בתיק, והורי הפעוטות הנפגעים בכו. התובעת במשפט ציינה: "חומר החקירה הדיגטלי מכיל יותר מ-150 סרטונים ועיון באישום מגולל כרונולוגית שאירע בגן. לא מדובר באירוע אחד ביום, שנותנים פליק. אותה ילדה שנתנו לה פליק על היד, ביום אחר העמידו אות המול הקיר שעות ארוכות, ביום נוסף חנקו אותה עם שמיכה. במצטבר, מעבר למעשים הבודדים, זו ילדה שמגיעה לגן מידי יום אין לה יכולת וורבלית בגילאים האלו. כל תהליך הסוציאליזציה שלה מדבר התעללות לתוך זה היא צומחת".

סנגורה של מעודה ביקש ממנה להתייחס לטענות שעלו, וספציתי לטענת אחת הסייעות שטענה שמעודה הנחתה את אחד הפעוטות לאכול את מה שהוא פלט לתוך הצלחת שלו. מעודה השיבה: "זה לא היה ולא נברא. לא אמרתי לאף ילד לאכול אוכל שהוא הקיא לצלחת, לא הכרחתי ילד לאכול את הקיא שלו, זה לא נכון".