"מי שנפגע הם הבוחרים שלו": האם המחאה מחלחלת לתומכי נתניהו?

הוויכוח המרכזי על מחאת הקורונה עוסק בשאלה אם מדובר בהפגנות פוליטיות או במחאה עממית אמיתית. בעוד שרה"מ טוען כי מדובר בהפגנת שמאל, הקולות שעולים ממרכזי הבוחרים שלו מספרים סיפור אחר

זמן צפייה: 03:12

בשווארמה של זאב בכניסה לשוק שברחובות התנועה דלילה מאוד בצהרי היום. המשבר הכלכלי לא פסח על איש מהסוחרים, רבים מהם תומכי ליכוד. בכל עונת בחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבקר את המוכרים, והם מחזירים לו בפתק בקלפי - זה החוזה הלא כתוב ביניהם כבר שנים. עכשיו במשבר הקורונה משהו מתחיל להיסדק.

"בשבילי הוא מלך העולם, ביבי. אבל אם המצב, אם אני לא יכול להביא אוכל להורים שלי אז מה נשאר? להצביע למישהו אחר יהיה לי קשה אבל אני כרגע לא אבחר ליכוד", הסביר זאב אפריים, בעל דוכן השווארמה. מחוץ לשווארמה הפרלמנט הקבוע, ובו חברי מרכז הליכוד שמדברים גם הם בכעס רב על ניהול המשבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי דיון אחד: עו"ד יוסי שגב יוחלף ולא ימשיך לייצג את נתניהו

צה"ל השתלט על רחפן שחדר מלבנון – והנחית אותו בישראל

השופטת במשפט נתניהו הוכיחה: לא תסכים לקבל הצגות • פרשנות

עודד עמרם
עודד עמרם | צילום: חדשות 13

בימים האחרונים הרחובות סוערים ממחאות והפגנות. בקרב שבין ימין לשמאל מנסים לתייג גם את המחאות למחנות עד שלפעמים הזעקה האמיתית לא נשמעת. ותיקי השוק לא זוכרים מצוקה כלכלית כזאת. "מי שנפגע זה האנשים שבוחרים בו", אמר אחד היושבים בפרלמנט. "אני בחיים שלי לא שמתי פתק אחר חוץ מליכוד, לא משנה באיזו בחירות, אבל זה הגיע לאוכל של האנשים, זה הגיע לפרנסה של האנשים".

חברי המרכז הוותיקים מספרים על התחושה הזאת בשטח, על חברי מרכז בערים אחרות, על ילדיהם המובטלים שמבקשים תשובות. הם מדברים במונחים של שברון לב. אך עדיין עוד מוקדם לדעת עד כמה חזקה התחושה הזאת והאם נסדק האמון של הליכודניקים במנהיג הנערץ שאחריו הם הולכים באש ובמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם בריאן הוק | צילום: לע''מ