צה"ל השתלט על רחפן שחדר מלבנון - והנחית אותו בישראל

בערוץ "אל-מנאר" פורסם כי רחפן צילום שטס בסמוך לגבול חצה לשטח ישראל, לדבריהם במהלך צילומים של להקה מקומית. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס היה תחת מעקב של הכוחות, שפעלו מולו במגוון כלים

זמן צפייה: 02:23

כוחות צה"ל השתלטו הערב (ראשון) על רחפן שחדר לשטח ישראל מלבנון, באזור הר דב. ערוץ הטלוויזיה של חזבאללה "אל-מנאר" דיווח כי מדובר ברחפן שטס סמוך לגבול בעת שביצע "צילום להפקת קליפ ללהקה לבנונית". מדובר צה"ל נמסר: "הרחפן היה במעקב כוחות צה"ל שפעלו מולו במגוון כלים. צה"ל ימשיך לפעול למניעת כל הפרה של הריבונות הישראלית".

עוד דווח בערוץ "אל-מנאר" כי הרחפן נשלט מרחוק על ידי כוחות צה"ל, באופן אלקטרוני וטס עוד כ-3 ק"מ לתוך שטח ישראל. לטענתם הם הספיקו לצלם תמונה בתוך השטח הישראלי, לאחר שכבר איבדו שליטה על נתיב הטיסה.

עוד בחדשות 13:

מחר: הקבינט הכלכלי ידון באופן חלוקת המענקים לציבור

על קו הגבול: איראן מאיימת בנקמה – וצה"ל מעלה כוננות בצפון

אחרי דיון אחד: עו"ד יוסי שגב יוחלף ולא ימשיך לייצג את נתניהו

רחפן צילום בגבול לבנון
רחפן צילום בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

גזרת הר דב בגבול לבנון, במשולש הגבולות ישראל-סוריה-לבנון, נחשבת למגרש המשחקים הקבוע של צה"ל ושל חזבאללה. במיוחד עכשיו, כשאיראן מאיימת לנקום על הפיצוצים שמיוחסים לישראל. מכאן גם ניסה באחרונה לחדור רועה צאן שנשלח, על פי החשד, בידי חזבאללה לאסוף מודיעין על צה"ל ונורה בידי לוחמי גולני. סא"ל אבי מרציאנו, מג"ד 13 בגולני שמופקדים על הגזרה, סיפר: "רואים שלום, מריחים מלחמה. עשינו תחקיר. אם היינו מרגישים שיש שם משהו, אנחנו היינו חותכים את זה. אנחנו לא יכולים להגיד, 'לא נורא, זה רק רועה צאן'. זה לא אצלנו. אנחנו צריכים לחיות בסרט, ולכן אין רועה שיחצה קו כחול שאנחנו נגיד, אוקיי, אז הוא רק בעשרה מטר".

התחושה בצה"ל בקיץ 2020, שנוכח המהלומות בין ישראל לאיראן, על פי פרסומים זרים, בימים האחרונים, ולאחר החיסול המהדהד של קאסם סולימאני בידי האמריקנים, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה שיפר מאוד את מעמדו מול הפטרון האיראני. זה גורם לחזבאללה להעלות באופן מבוקר את המתיחות בגבול. "אנחנו נכנסים לקיץ שהוא עם חוסר ודאות בצד השני", ציין מרציאנו. "אנחנו לא יודעים מה יקרה שם, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת מדינות אחרות שמעורבות במזרח התיכון, והכול פה זה מרקחה אחת. נעשה את המקסימום כדי לתת פה ביטחון לתושבי הגזרה הזאת".