תיעוד: הכבאית עוברת ברמזור אדום - והורגת את פנינה בת ה-3

בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראית מכונית המשפחה חוצה צומת באור ירוק, כשלפתע מגיח רכב הכיבוי ופוגע בה בעוצמה • מסתמן: החשד נגד הנהג, שככל הנראה היה בדרך לאירוע - גרימת מוות ברשלנות

זמן צפייה: 03:54

מתיעוד התאונה בלוד שהגיע הערב (שלישי) לחדשות 13, שבה נהרגה פנינה משה בת ה-3, עולה כי רכב כיבוי האש שהוזעק לאירוע שריפה, פגע בעצמה במכונית שבה נסעו ורד ובתה, זאת בזמן שחצו את הצומת כשהרמזור היה ירוק. עוד עולה כי נהג הכבאית עבר ברמזור אדום, ובמשטרה בודקים כעת אם הוא עצר לפני הצומת כדי לוודא שהוא פנוי.

כתוצאה מהפגיעה, פנינה בת ה-3 נפצעה אנושות, ובדרך לבית החולים הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה, בעוד שאמה נפצעה קל. בהמשך לכך, נהג הכבאית נחקר אתמול בתחנת המשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בתוך כך, בהנחיית נציב הכבאות, בתחנות הכיבוי התקיימו פעולות הסברה ורענון ההוראות לנסיעה מבצעית ומנהלתית.

ורד משה ובנה הבכור, אמה של פנינה שנהרגה בתאונת דרכים
ורד משה ובנה הבכור, אמה של פנינה שנהרגה בתאונת דרכים

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות דורש: להחזיר התו הירוק במסעדות וחדרי כושר

מכת מדינה: בתוך שעה – שלושה פועלים מתו בתאונות עבודה

מקלטים חדשים ועו"סיות נוספות: התוכנית למניעת אלימות במשפחה

כבאית פוגעת ברכב בצומת מרומזר בלוד
כבאית פוגעת ברכב בצומת מרומזר בלוד

לפי ממצאים ראשוניים של החקירה, אין מחלוקת בקרב החוקרים כי נהג רכב ההצלה עבר את הצומת ברמזור אדום. עם זאת, בהתאם לנהלים של שירות הכבאות, רכב מסוג זה שעושה את דרכו לאירוע חירום, חייב בהעטה או בעצירה מוחלטת טרם בכוונתו לחצות צומת מרומזר. כמו כן, על הנהג לוודא כי כלל הרכבים הבחינו בו ונעצרו בעקבות הסירנות. ככל הנראה, הסיבה לתאונה הקטלנית אתמול בצהריים בלוד היא שנהג הכבאית לא ווידא כי הצומת פנויה לחלוטין למעבר בטוח.

פנינה, שהייתה בת הזקונים של המשפחה, הותירה אחריה הורים ושני אחים. אתמול היא הובאה למנוחות בבית העלמין החדש בעיר לוד. "את הסבל שלי אני יכולה לאחסן, אבל את הכאב של הילדים אי אפשר", סיפרה אמה של בת ה-3 לחדשות 13 והוסיפה: "אלוהים נתן לי מתנה לשלוש שנים ושבעה חודשים".