קבינט הקורונה אישר: הבידוד יקוצר לשבעה ימים

השרים דחו את הצעת משרד הבריאות לתו הירוק מרוכך והחליטו כי תחל היערכות להסדרת אירועים המוניים. האכיפה על אי עטיית מסכות תוגבר, האחריות על כך הועברה למשרד לביטחון הפנים

זמן צפייה: 06:41

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את קיצור הבידוד מעשרה ימים - לשבעה, כך שכעת, כל מי שייחשף לחולה מאומת או ישוב מחו"ל יידרש להיכנס לבידוד של שבוע בלבד, כאשר ביום השביעי יהיה עליו לבצע בדיקת קורונה. רק אם התוצאה תצא שלילית - הוא יוכל להשתחרר. מי שיצא טרם קבלת התוצאות, עלול לקבל קנס בסך 5,000 שקלים.

כמו כן, בתום ישיבת הקבינט הוחלט להגביר את מאמצי ההסברה באופן רחב ולהגביר את האכיפה בגין אי עטיית מסיכות. בנוסף, האחריות על נושא האכיפה הוטלה על המשרד לביטחון הפנים, שייעזר בפקחי הרשויות המקומיות. דרישת משרד הבריאות לתו ירוק מרוכך נדחתה, והשרים החליטו כי תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים בהשתתפותם של יותר מ-100 אנשים בחללים סגורים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: הרבה ח"כים באופוזיציה יעשו הכול כדי למנוע עוד בחירות

המחאות בקובה: הממשל ניתק את האינטרנט, כ-100 מפגינים נעדרים

שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
קורונה | צילום: דוברות המשטרה

בדיון הקבינט, הציג כאמור משרד הבריאות לשרים דרישה לפיה התו הירוק יחול ללא הגבלת זמן במה שהוא מכנה "שגרת קורונה", בחתונות, הופעות, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. לפי עמדת המשרד, התו הירוק לא יחול בקנינונים ובאתרי מסחר וכן בתחבורה הציבורית.

על פי מתווה משרד הבריאות, ילדים עד גיל שנה לא יצטרכו בדיקה במסגרת התו הירוק החדש וילדים עד גיל 16 יזכו למימון מהמדינה. נוסף על כך, דורשים במשרד הבריאות תוספת של עוד 1.5 מיליארד שקלים, 300 מיליון מתוכם עבור רכש של חיסונים נוספים.

במערכת הבריאות דרשו לחייב לא מחוסנים להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 48 שעות, אם וכאשר ירצו להשתתף באירועים עם יותר מ-100 משתתפים בחללים סגורים או, כאמור, בכניסה להופעות, חדרי כושר ומסעדות.

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה
קורונה | צילום: מד''א

בנוסף לכך, נציגי מערכת הבריאות יציעו להקים מערך עמדות לבדיקות קורונה מהירות ולהציב אותן ברחבי הארץ ובבתי המרקחת. על פי נתונים שבידי המשרד, הסיכוי להידבק ביום השביעי לאחר החשיפה לחולה מאומת יורד ל-10%, כפוף לבדיקה שלילית.

בפתח הדיון, ראש הממשלה נפתלי בנט הסביר כי מבחינתו, ישנן שלוש הנחיות להמשך הטיפול במגפה: "לא להגיד מה לסגור - אלא איך כן לפתוח, להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים כדי לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו, ולקיים קשר עם השטח במטרה ללמוד את צרכיהם ולהתאים את פעולות הממשלה".

עוד לפני שהקבינט אישר לקצר את ימי הבידוד, בענף התעופה העריכו כי הדבר יעלה את מספר הטסים לחו"ל בקיץ ובחגי תשרי. מוקדם יותר היום, שרת התחבורה מרב מיכאלי סיירה בנמל התעופה ובחנה את ההיערכות לימים העמוסים. בתום הביקור, סיכמה כי יש לגייס עוד כ-200 עובדים חדשים.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

ביקורת בתוך מערכת הבריאות: לא ברור מהו הבסיס המדעי למתן מנה שלישית

בעוד הרשויות בארצות הברית דחו את הבקשה של חברת התרופות "פייזר" לתת מנת חיסון שלישית להגנה מיטבית, ישראל כבר החלה עם מתן החיסונים הנוספים למדוכאי החיסון. יש לציין כי בשלב זה, אין מחקר מדעי שמראה מהו היעילות של מנת הדחף, כך שפעולה זו היא תקדימית בעולם.

במהלך היום נשמעו כמה התנגדויות בתוך מערכת הבריאות לגבי מתן המנה השלישית לחולים אונקולוגיים. "אנחנו חושבים שמשרד הבריאות מיהר לתת את מנת הדחף", אמרו גורמים במערכת - שהדגישו כי ייתכן שאין שום בעיה עם חיסון נוסף, אולם "אין פרוטוקול בטיחות - כך שהיינו רוצים לראות יותר נתונים".

מנות חיסון נגד קורונה
מנות חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

יו"ר מרכז השלטון המקומי לשר הבריאות: הפעל בדיקות מהירות במוסדות החינוך

כחודש וחצי לפני תחילת שנת הלימודים, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנה היום לראש הממשלה ולשר הבריאות ניצן הורוביץ, וביקש שיאשרו הפעלת מערך בדיקות מהירות, שיופעל כבר ב-1 בספטמבר בכל בתי הספר והגנים.

ביבס הסביר שעל מנת למנוע את כל אותם בידודים שהפרו את השגרה במהלך השנה החולפת, כדאי שכל תלמיד ייבדק לפני שהוא מתחיל את יום הלימודים. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לא מתנגדת להצעה, אולם עדיין לא ברור מי יממן את הבדיקות הללו.

במכתבו, הציע ביבס להפעיל מעין פיילוט כבר עכשיו, בבתי הספר של הקיץ ובקייטנות - שהרי במקומות אלה אין הרבה ילדים, כך שניתן לבחון עליהם כיצד יעבוד מתווה הבדיקות המהירות, באופן טכני. הרעיון יובא לדיון בישיבת הקבינט שתעסוק במערכת החינוך.

ילדים בבית ספר בצרפת
כיתה, אילוסטרציה | צילום: רויטרס