ליברמן: הרבה ח"כים באופוזיציה יעשו הכול כדי למנוע עוד בחירות

שר האוצר אמר בתדרוך לכתבים כי אינו מודאג מהשגת רוב להעברת התקציב, בטענה כי חלק מחברי הליכוד לא מעוניינים במערכת בחירות נוספת. על שיקום המשק: "אני מנתגד להטלת מסים או קיצוצים"

אביגדור ליברמן, אוצר, טקס חילופים, ישראל ביתנו
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) לקראת הדיונים על התקציב בכנסת כי אינו מודאג מהעברת התקציב בהרכב הכנסת הנוכחי. לשאלת חדשות 13, אם יש ניסיון לייצר רשת ביטחון עם הרשימה המשותפת בעקבות התנהלותו של חבר הכנסת אלי אבידר מרשימתו כעצמאי, אמר השר: "אני לא מזהה גם במפלגות האופוזיציה רצון עז להגיע לבחירות. אני מדבר על הליכוד, נתניהו ניסה להעביר פריימריז וראיתי שלא התלהבו מזה שם, אז אני די אופטימי".

ליברמן נגע בכמה נושאים, בנוגע לביקורות עליו מכיוון המפלגות החרדיות אמר כי "שמעתי את כל זעקות השבר של הקוזאק הנגזל. גם נתניהו ולפיד כשרי האוצר הובילו מהלכים דומים. בניסיון הקודם ראינו שזה הקפיץ כמעט ב-70% את התעסוקה בקרב גברים חרדים. מבחינת ש"ס ויהדות התורה, להשאיר אותם בלי פרנסה ושכל החיים יהיו תלויים בגמ"חים ובתמיכות".

"אני מתנגד להטלת מסים או קיצוצים ולכן לשאלה מאיפה אמור לבוא תקציב נוסף - התשובה היא צמיחה", אמר שר האוצר. "לא באתי פה לרצות אף אחד, המחויבות שלי היא אך ורק לכלכלת ישראל, אני מוכן לשלם מחירים ולהיות לא נחמד. אני לא מתרגש מביקורות והפגנות. לשמור בשנה הראשונה על צמיחה של 5% בהחלט יהיה הישג בלתי רגיל".

על הגירעון במשק הוסיף כי הוא התחיל "עוד הרבה לפני הקורונה. המטרה שלנו היא להחזיר את הגרעון והתקציב לשליטה - אנחנו יוצאים ממצב טיפול נמרץ, אז אי אפשר לצפות שנחזור מיד ל-60%".