שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

לאחר שפרופ' אש הודה בטעות בנתונים, משרד הבריאות עדכן כי 1.26% מהבדיקות חיוביות. מספר החולים במצב קשה נשאר יציב ועומד על 46, כאשר 55% מהם מחוסנים. מניין המונשמים ירד ל-10

זמן צפייה: 01:54

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי 730 נדבקים בנגיף הקורונה אובחנו אתמול. מתוך כ-60 אלף הבדיקות שבוצעו, 1.36% מהן היו חיוביות. מקדם ההדבקה עומד על 1.27, מניין החולים הפעילים עלה ל-4,674 מהם 45 במצב קשה, מתוכם 10 מונשמים. מדובר במספר החולים הגבוה יותר מאז חודש מרץ, ימי הגל השלישי של התחלואה.

למרות העלייה במספר החולים, נראה כי מספר החולים הקשים נשאר יציב ומספר החולים אשר זקוקים להנשמה, נמצא בירידה. מהנתונים עולה כי 55% מהמאושפזים הנמצאים במצב קשה היו מחוסנים נגד הנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רשויות הבריאות בארה״ב: אין צורך כרגע במנת חיסון שלישית

החל מהבוקר: שביתה של עובדי המנהל בבתיה"ח הממשלתיים

תגלית: מטבעות מימי מרד היהודים ברומאים נמצאו בבנימין

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בהמשך היום צפוי להתכנס קבינט הקורונה שם ימליץ משרד הבריאות לקצר את ימי הבידוד ל-7 ימים עם בדיקה שלילית, הגבלת אירועים מעל 100 איש במקום סגור למחוסנים ובעלי בדיקה שלילית בלבד, ובנוסף בחינת שימוש בבדיקות מהירות, ביתיות או בקופת חולים, לאותם אירועים. "אם נראה שהתו הירוק הרך באירועים לא אכיף - נוותר על זה", ציין מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש.

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

אמש הודה אש כי במשך שבועות פורסמו נתונים שגויים על שיעור בדיקות הקורונה החיוביות, וכי החל ממחר התקלה תתוקן והנתונים ישונו. מקור התקלה, לדבריו, היא בנתוני הבדיקות מנתב"ג, כאשר הבדיקות השליליות נספרו פעמיים.משמעות הטעות היא ששיעור הבדיקות החיוביות בשבועות האחרונים היה גבוה משפורסם, אם כי התיקון לא צפוי להיות משמעותי מאוד. אתמול, למשל, אומר אש כי בוצעו 41 אלף בדיקות, ולא 59 אלף כפי שפורסם.

עוד הוסיף אש כי משרד הבריאות בוחן מתן מנת חיסון שלישית גם לאנשים שאינם מדוכאי חיסון וכי אין כוונה כרגע להטיל הגבלות משמעותיות נוספות. בנוגע לחגים המתקרבים, אמר אש: "נקיים דיונים כדי לייצר מתווה ספציפי לחגים - ככל האפשר ללא מגבלות נוספות".