החל מהבוקר: שביתה של עובדי המנהל בבתיה"ח הממשלתיים

ועד העובדים הארצי של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים הודיע על שביתה ללא הגבלת זמן בשל חילוקי דעות בין הוועד למשרד האוצר. הסיבה: "עומסים בלתי סבירים שרק הולכים וגדלים"

המרכז הרפואי הלל יפה
המרכז הרפואי הלל יפה | צילום: דוברות הלל יפה

הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק וכוחות העזר (מנמ״ש) הודיע הבוקר (שלישי) כי פתח בשביתה בבתי החולים הממשלתיים עד להודעה חדשה. השביתה מגיעה בעקבות חילוקי דעות בין הוועד לבין משרד האוצר כשלדברי הוועד "שלוש שנים אנחנו מתריעים על עומסים בלתי סבירים שרק הולכים וגדלים. חייב להגדיל את מספר עובדי המנהל והמשק כמו את צוותי הרפואה, לא נוכל לעמוד יותר בעומסים מבלי לפגוע במטופלים, ולסכן את בריאותם". ממשרד הבריאות ומשרד האוצר טרם נמסרה תגובה.

השביתה כוללת 30 מרכזים רפואיים ובהם בתי החולים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי חולים לשיקום וגריאטריה. מדובר בעובדי המנהלה ולא בצוותי הרפואה, והשירותים שיושבתו הם שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, שרותי מחשוב ועוד. במחלקות הרפואה הדחופה יינתנו שירותים במתכונת שבת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רשויות הבריאות בארה״ב: אין צורך כרגע במנת חיסון שלישית

תגלית: מטבעות מימי מרד היהודים ברומאים נמצאו בבנימין

הרצוג שוחח עם ארדואן: "מייחסים חשיבות רבה לדיאלוג רציף"

זבל, ברזילי
הזבל נערם בפחים בביה''ח ברזילי

 

כחלק מהשביתה, מוחים העובדים על תנאי שכרם, "שמצריך השלמה לשכר מינימום", והם דורשים השוואה בין שכר העובדים של בתי החולים הממשלתיים לזה של בתי החולים של קופות החולים. בנוסף, הם דורשים "שייקבעו תקנים שימנעו שחיקה עקב גידול בהיקף העבודה בעקבות בניית מחלקות חדשות, גידול האוכלוסייה ועוד".

יו"ר הוועד, אלי בדש אמר כי "למען האמת ממש לא רצינו להגיע למקום הזה אבל האוצר לא משאיר לנו ברירה. חסרים כ 1,000 עובדים במחלקות השונות". ועד הרופאים הווטרינריים הממשלתיים הודיע על שביתת הזדהות במסגרתה לא תתבצע כל פעילות לרבות קבלת קהל ושחרור משלוחי יבוא-יצוא בנמלים.

זבל
הזבל נערם בפחים בביה''ח ברזילי

בת משפחה של מטופל ברמב''ם נאלצה לנקות את חדרו
בת משפחה של מטופל ברמב''ם נאלצה לנקות את חדרו

בתי החולים השובתים: רמב"ם, שיבא, שמיר, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה, זיו. בתי החולים לבריאות הנפש: שער מנשה, אברבאנל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור לבריאות הנפש. בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים: דורות נתניה, פלימן, לה השרון, גריאטרי ראשון לציון, שוהם, ושמואל הרופא.

זבל, ברזילי
הזבל נערם בפחים בביה''ח ברזילי