מקלטים חדשים ועו"סיות נוספות: התוכנית למניעת אלימות במשפחה

שר האוצר הנחה לתקצב את התוכנית ב-55 מיליון שקלים, שישמשו בין היתר להקמת 5 מרכזים לטיפול בגברים אלימים ולעיבוי מוקדי החירום הטלפוניים. "תוספת תקציב שתציל נשים רבות מעולם שחור"

זמן צפייה: 01:25

שר האוצר אביגדור ליברמן אישר היום (שלישי) תקצוב מיידי לתוכנית למניעת אלימות במשפחה בהיקף של 55 מיליון שקלים, זאת לאחר שקיבל את המלצות הוועדה למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה.

בין היתר, במסגרת התוכנית שתוקצבה יוקמו שני מקלטים חדשים וייעודיים לאימהות ונערות מוכות, ויוקמו ארבעה מרכזי יום ומרכז ערב אחד לטיפול בגברים אלימים. כמו כן, יתווספו 90 תקנים של עובדות סוציאליות למרכזי אלימות במשפחה ברשויות המקומיות, ו-54 תקנים נוספים של עובדות סוציאליות בתחנות המשטרה השונות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: הרבה ח"כים באופוזיציה יעשו הכול כדי למנוע עוד בחירות

הקואליציה מתקשה להשיג רוב: הפעם – על אי הפללת צרכני קנאביס

שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

בנוסף, במסגרת התקצוב יינתנו 50 תקנים לשירות המבחן לטיפול ייעודי בגברים אלימים, יעובו מוקדי החירום הטלפוניים לטיפול באלימות במשפחה במשרד הרווחה ויפותחו תוכניות הכשרה וכלים חדשניים לטיפול באלימות במשפחה.

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: רחלי קרוט

זאת ועוד, על פי המלצות הוועדה, הורה שר האוצר לבחון בהמשך את קידום תכנית החומש לאור ביצוע ועמידה בייעדי התכנית כפי שיוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של משרדי הרווחה והאוצר.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, בירך על המהלך: "החלטנו לשים את נושא האלימות במשפחה במקום חשוב כי אנחנו רואים את הצרכים בשטח. למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב, אי אפשר לחכות בנושא הזה ולכן עשינו מאמץ גדול כך שכבר השבוע יועבר למשרד הרווחה תקציב למימוש התוכנית שגובשה בוועדה הבינמשרדית עוד ב-2016. מבחינתנו זו אמירה חשובה. כולנו צריכים לפעול נגד אלימות במשפחה".

גם שר החקלאות, עודד פורר, בירך: "בעת כהונתי כיו״ר הוועדה למעמד האישה חשפתי את העובדה שממשלת ישראל לא יישמה את ההחלטות שקיבלה ולא העבירה את התקציב שנדרש למלחמה באלימות בתוך המשפחה. היום אנחנו סוגרים מעגל עם כינון הממשלה החדשה וכניסתו של שר האוצר לתפקידו וסוף סוף אנחנו צועדים בדרך לביצוע של התוכנית למלחמה באלימות במשפחה וההגדלה המשמעותית בתקציב תציל נשים רבות מעולם שחור".

ציוד תרומות שננעל בתוך תא במעון לנשים מוכות
ציוד תרומות שננעל בתוך תא במעון לנשים מוכות | צילום: חדשות 13

שר הרווחה והשירותים החברתיים, מאיר כהן, אמר בתגובה: "אלימות במשפחה היא בעיה חברתית חמורה והטיפול בה דורש שילוב של כלל המערכות הציבוריות הרלוונטיות. בשנים האחרונות נוספו שירותים רבים לרווחת נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה ושיתוף פעולה בין משרדי האוצר והרווחה יאפשר לנו לסייע ליותר ויותר אנשים בתקווה להוקיע את התופעה המכוערת הזו מהחברה הישראלית".