"משבר זמני": בחזרה ליזמים שסגרו את העסק - ועברו לעבוד בסופר

כשנאלצו לסגור את המשחקייה שבבעלותם בשל המגפה, איילת ואיתי לא חיכו לעזרה מהמדינה ובחרו לעבוד כקופאית וכסדרן. חודשיים אחר כך, הם מספרים על השינוי בחייהם ומצפים לפתיחה המחודשת של העסק

זמן צפייה: 09:50

לפני כחודשיים פגשנו את איילת ואיתי הריס, זוג יזמים שהקימו את "ג'ליצ'ה", מתחם פעילות הנגיש גם לילדים בעלי מוגבלויות. אז, בשיא משבר הקורונה וההגבלות, הם נאלצו לסגור את העסק ובחרו לצאת לעבוד בשכר מינימום בתור קופאית וסדרן.

כבר שבועות ארוכים שהם מצמצים בהוצאות. הם הפחיתו בצריכת החשמל, ויתרו על השקיית הגינה והפסיקו להשתמש במייבש. "זאת הרגשה חדשה ולא נעימה", סיפרה איילת, "אבל יש לא מעט אוכלוסיות במדינה הזאת שחוות את זה על בסיס יום-יומי, כך שאני מברכת על הרגע שבו אני נמצאת רק בתוך משבר זמני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בסביבת גנץ חוששים: נתניהו מתכנן בחירות בנובמבר אחרי הגל השני

מענק זהה – בלי הבחנה: מה הבעיה עם תוכנית הסיוע הכלכלית?

כשהשמיים סגורים והדיוטי פרי ריק: איפה הכי משתלם לקנות בשמים?

איילת ואיתי הריס
איילת ואיתי הריס, בעלי משחקיית ''ג'ליצ'ה'' | צילום: חדשות 13

עם שחרור ההגבלות הם התכוננת לפתיחה המחודשת של העסק, קנו מדחום, מסכות לעובדים - אבל מהר מאוד הם התבשרו שזה לא יקרה. "ה-14.06 היה אמור להיות התאריך הגדול של הפתיחה של המשק", נזכר איתי. "צבענו, ניקינו, סידרנו. הכול מוכן ומבריק ואז שוב הורדנו את השאלטרים. בשבילי זה היה מפח נפש מאוד גדול".

כבר בשיא המשבר, כאמור, הם החליטו שלא לבזבז זמן, ובמקום לחכות לעזרה כלכלית מהמדינה - התגייסו לעבודה בסופר, בה הם ממשיכים עד היום. כעת, חודשיים לאחר שידור הכתבה הראשונה, יש להם גם תובנות שבאו עם הזמן. איילת הסבירה כי "הכתבה העלתה מודעות מאוד חזקה, היא עודדה אנשים לצאת מהארון, מהבושה. היא גרמה לאנשים להגיד, 'זאת המציאות החדשה, אני לא מתבייש ואני הולך להתפרנס'".

המשחקייה של איילת ואיתי
המשחקייה של איילת ואיתי | צילום: חדשות 13