מכירת חמץ ברשת והגעלת כלים בבית: הנחיות הרבנות לחג בצל הנגיף

מלבד האיסורים הידועים של התקהלות, הודיעה הרבנות הראשית כי בשל משבר הקורונה שנמשך גם בפסח, השנה ניתן להשליך חמץ לאשפה במקום לשרוף אותו – אך לא לקיים סדר משפחתי באמצעים אלקטרוניים

זמן צפייה: 04:43

פסח בצל הקורונה: הרבנות הראשית פרסמה היום (רביעי) הנחיות לקיום החג בצל המשבר. מלבד האיסורים הידועים על התקהלות, שלא מאפשרים להתפלל במניין, ושהביאו לסגירת מקוואות לגברים ולקיום מנהגי אבלות ללא קהל רחב, התירו ברבנות להקל השנה בכמה הלכות נוספות.

בין היתר, הנחו הרבנים הראשיים למכור את החמץ דרך האתר של הרבנות, להכשיר כלים דרך האתר במקום באמצעות טבילה, להגעיל כלים מסוימים בבית באמצעות תנור אפייה ביתי. כמו כן, הורו הרבנים שלא לקיים שריפת חמץ, אלא להסתפק בהשלכת החמץ לאשפה לאחר שפיכת חומרי ניקוי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-21; בדיקת הרמטכ"ל יצאה תקינה

מכירת חמץ ברשת והגעלת כלים בבית: הנחיות הרבנות לחג בצל הנגיף

לראשונה: יותר ממיליון מובטלים בישראל; שיעור האבטלה – 24%

ליל הסדר
ליל הסדר | צילום: אינסטגרם

עם זאת, בניגוד לכמה פסקי הלכה שיצאו לאחרונה, הרבנים הראשיים הבהירו כי אין לקיים את ליל הסדר במשפחה המורחבת באמצעים אלקטרוניים, כדוגמת אפליקציית "זום". "הבדידות כואבת ויש למצוא עבורה מענה, אולי גם בשיחה דרך המחשב ערב החג טרם כניסתו אולם לא ע"י חילול חג ומועד ובאופן שהתירו רק במקרים של פיקוח נפש", אמרו הרבנים.

כזכור, הרבנים כבר הודיעו כי אין לקיים מניינים כלל, גם לא במרחב הפתוח, בשל התפשטות הקורונה. גם קיום חתונות נאסר לחלוטין. ברית מילה ולוויות יתקיימו בנוכחות מצומצמת תוך שמירה על מרחק בין הנוכחים.