מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-21; בדיקת הרמטכ"ל יצאה תקינה

בת 98 מתה בב"ש – הקורבן השני מבית האבות "משען" • מספר החולים עלה ל-5,591 • כוכבי יישאר בבידוד עד לסוף השבוע • מפקד הבקו"ם ספג הערה פיקודית כיוון שלא מנע התגודדות חיילים ביום הגיוס

זמן צפייה: 02:14

מגפת הקורונה: בית החולים סורוקה עדכן הבוקר (רביעי) שקשישה בת 98 שסבלה ממחלות רקע מתה מקורונה, ובכך עלה מספר המתים בישראל ל-21. הקשישה התגוררה בבית האבות "משען" בבאר שבע, בו הייתה התפרצות של הנגיף, והיא השנייה מדיירי המקום שמתה מהווירוס הקטלני.

מספר החולים עלה ב-233 בני אדם ועומד כעת על 5,591 חולים. מתוכם, 97 במצב קשה.

בתוך כך, בדיקת הקורונה של הרמטכ"ל אביב כוכבי יצאה תקינה, והוא יישאר בבידוד עד לסוף השבוע. זאת, לאחר שאתמול התגלה כי בדיון שנכח בו לפני עשרה ימים עם מפקדים של יחידת הקישור - אחד מהמפקדים אובחן כחולה קורונה. גם הבדיקו שבוצעו אמש לראש אגף המבצעים ומפקד פיקוד העורף נמצאו תקינות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פליטת הפה של בכירי משרד הבריאות: כמה הבדיקות לקורונה אמינות?

רישום כוזב ושעות עבודה רבות: תיעוד מהמחלקה הפנימית בשערי צדק

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

אתמול, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור, פרופסור סיגל סדצקי, חשפו בטעות כי רמת האמינות של הבדיקות לנגיף עומדת בספק. זאת לאחר שפורסמו נתונים מהם עולה כי הבדיקות אמינות רק ב-70% מהמקרים, ולא 90% - כפי שנטען בעבר.

מדובר על משטחי הגרון, שנעשים באמצעות מטושים. יתרה מזאת, לדברי בכירים במשרד הבדיקות אמינות רק ב-50% מהמקרים, ולכן גם הסינים עברו לבצע בדיקות CT בית חזה במקום להסתמך על המטושים.

בתוך כך, על אף שמשרד הבריאות התחייב מוקדם יותר השבוע להגיע ל-10 אלף בדיקות ביום, הוא לא הצליח לעמוד ביעד ומספר הבדיקות עומד כעת על 6,000 בלבד. מעבר לכך, המשרד לא חושף אם הוא לא עומד ביעד בגלל שאין מספיק חומרים - או בגלל שהוא לא רוצה.

בנוסף על כך, בכירי משרד הבריאות מתדרכים באופן קבוע נגד בדיקות המטושים עם שורה של טיעונים שלא מתקבלים במקומות אחרים בעולם ולא מתקבלים גם בארגון הבריאות העולמי. עם זאת, המעבדות מציינות כי הן יכולות להגיע ליותר מ-12 אלף בדיקות ביום. כמו כן, למרות שנטען מצד משרד הבריאות כי אין מספיק חומרים לבדיקות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המשרד לבצע 30 אלף בדיקות עד ליום שישי בשבוע הבא ולהשיג מספיק חומרים כדי לעמוד ביעד.