לראשונה: יותר ממיליון מובטלים בישראל; שיעור האבטלה - 24%

כרבע מהמועסקים במשק מוגדים כדורשי עבודה כאשר רובם הגדול בחל"ת כפוי. ברקע המגבלות החדשות, חלה עלייה בקצב ההרשמה. בחודש מארס כולו נרשמו בשירות התעסוקה 843,945 בני אדם

זמן צפייה: 04:43

שירות התעסוקה עדכן הבוקר (רביעי) כי לראשונה מספר המובטלים בישראל חצה את המיליון ועומד על 24%. מדובר בכרבע מהמועסקים במשק כאשר רובם הגדול, כ-90%, הוצאו לחל"ת כפויה.

כמו כן, נרשמה עלייה בקצב ההרשמה כאשר אתמול נרשמו כ-35 אלף אנשים בשירות התעסוקה, וביום לפני כן נרשמו 23 אלף. בחודש מארס כולו נרשמו בשירות התעסוקה כ-844 אלף בני אדם, כאשר כאמור כ-90% מהם הוצאו לחל"ת ו-6.4% פוטרו.

במקביל, לאחר שהפגינו בכנסת מוקדם יותר השבוע, רשות המיסים הודיעה הבוקר כי גיל הכניסה למענקים לעצמאים ירד מגיל 28 לגיל 23.

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, ציין כי "לצערנו, התחזיות שלנו התגשמו - הגענו למיליון דורשי עבודה עוד במרס. אנו שוקדים על יצירת התנאים לכך שהחודש הבא יוכל להיפתח באבטלה נמוכה יותר, עם חזרה הדרגתית של המשק לשגרה עד כמה שניתן ולפי ההנחיות. עד כה, התמקדנו בדברינו באוכלוסיית השכירים. אם רבע מהמועסקים במשק אינם עובדים - ברור שגם לפחות מרבע מכלל העצמאים נמצאים במצב דומה ואולי אף חמור יותר. הערכת שירות התעסוקה היא שישנם לפחות 125 אלף עצמאים שכבר נפגעו מהמשבר באופן משמעותי".

"אני מברך על תוכנית הסיוע הממשלתית למשק – ומבקש עם זאת להדגיש כי פיצויים ומענקים אינם המטרה, אלא, לוודא שאותם עצמאים ועסקים יוכלו לעמוד בעצמם שוב על רגליים איתנות - כך שמעסיקים יוכלו לשוב ולהעסיק את שכיריהם. לשם הגעה ליעדים אלה, תידרש השקעה בהכשרות מקצועיות לא רק במסלולים שהצגנו לשכירים כי אם גם לעצמאים שניזוקו קשות מהמשבר ויצטרכו קרש קפיצה בחזרה למעגל העבודה", ציין גראור.