משפחת ההרוג בשיטפון בנהריה: רוצים למצוא את הכיפה והציצית שלו

אחותו של מוטי בן שבת פרסמה פוסט בפייסבוק שבו היא מבקשת מהציבור עזרה באיתור פריטיו, שנעלמו באירוע שבו טבע למוות, כשניסה להציל אנשים שנלכדו ברכב. "מתחננת - זה נורא חשוב לנו"

זמן צפייה: 02:54

חורף קטלני: משפחתו של מוטי בן שבת, שטבע למוות בשיטפון בנהריה כשניסה להציל בני אדם שנלכדו ברכב, ביקשה היום (שישי) מהציבור עזרה באיתור הציצית והכיפה שלו, שנעלמו באירוע. "אני מתחננת. תשתפו בכל הקבוצות והפורומים שלנו בעיר", כתבה אחותו קתי מזרחי. "זה נורא חשוב לנו".

אתמול, הובא בן שבת למנוחות. נהג הרכב שאותו ניסה בן שבת לחלץ הגיע לבית העלמין כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה, וסיפר לחדשות 13 על האירוע: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו - ראיתי את מוטי לשנייה".

לעוד כתבות בנושא:

הטרגדיה בנהריה: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו, הבחנתי במוטי לרגע"

העד שהיה עם מוטי כשטבע בנהריה: "ראיתי את הרכב שוקע" • האזינו

חורף קטלני: ניסה להציל משפחה שנסחפה – ונהרג בהצפה בנהריה

 

"המנוע נכבה ומים התחילו לחדור. הכול קרה ממש בשניות, התחלנו לבלוע מים. ראיתי שאנשים קפצו להציל אותנו", סיפר הנהג. לדבריו, מוטי ככל הנראה ניסה "לתפוס את האוטו שלא ייסחף, הוא ניסה להחזיק אותו. אולי הוא פחד שהאוטו התהפך".

"בסוף יצאנו מהתא מטען של האוטו. מהשמשה האחורית אחרי ששברתי אותה עם הראש. רעדתי כשהוציאו אותנו. אחד הגברים שם התחיל לזעוק 'הבן שלי הבן שלי' ואז התחלתי להבין שמישהו נעלם. אנחנו הולכים לבית עלמין כדי לכבד ולהגיד תודה. אין לי כל כך מילים".

מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה
מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה | צילום: באדיבות המשפחה

זמן קצר קודם לכן, ראש עיריית נהריה רונן מרלי התייחס לנזק הרב שנגרם בעיר בעקבות היממה הסוערת, והצהיר כי "הייתי מצפה מראש הממשלה שיבוא לפה ויראה איך נהריה נראית היום. 20 שנה מדברים - ואין פתרון. משרד החקלאות היה צריך להתחיל לעבוד הבוקר על מאגרי מים, ולא לחכות". את הדברים אמר מרלי בצאתו מבית משפחתו של מוטי בן שבת, שנהרג אתמול בזמן ניסיונות החילוץ בעיר. בן שבת יובא למנוחות בצהריים בבית העלמין הישן בעיר.

לאחר מכן, נתניהו שוחח בטלפון עם ראש עיריית נהריה ואמר כי הנחה את מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, לתת סיוע מיידי לעיר וכן סיוע נוסף בהמשך עבור שיקום פגעי מזג אוויר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח מכתב תנחומים לבני משפחתו של בן שבת, ובו כתב: "העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה. מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמיתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר ושאיימה להילכד מתחת למים. יש גיבורים בישראל".