העד שהיה עם מוטי כשטבע בנהריה: "ראיתי את הרכב שוקע" • האזינו

ר', חברו של בן שבת בן ה-35, סיפר על הרגעים הדרמטיים שקדמו למותו, בעת שהשניים ניסו לחלץ שלושה לכודים ברכב בהצפות הכבדות. "עשינו כל מה שיכולנו - היינו חסרי אונים"

זמן צפייה: 02:10

חורף קטלני: בעקבות ההצפות הכבדות בנהריה, רכב שבו שלושה אנשים נתקע היום (רביעי) תחת השיטפון הגדול. מוטי בן שבת, בן ה-35, שניסה לחלץ את הלכודים נסחף ונהרג. חברו, ר' שגם ניסה לסייע בחילוץ סיפר על הרגעים הדרמטיים ואמר כי "ראיתי את הרכב שוקע - ניסינו לעזור ועשינו את כל מה שיכולנו"

"הורדתי את הבגדים, רצתי לצד אחד של האוטו ומוטי לצד השני. כשראיתי שכבר אנחנו לא מצליחים לעשות כלום, ממש חסרי אונים, צעקנו להשם - פתאום הדלת נפתחה ויצאו שלושה אנשים. מוטי כנראה קפץ לצד השני ונכנס לתוך הצינור", אמר ר' כשניסה להסביר כיצד בן שבת נשאב לתוך הזרם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאמצע 2020: ניסויים במערכת יירוט טילים מבוססת לייזר • תיעוד

טראמפ אחרי התגובה האיראנית: "נטיל על הממשל סנקציות נוספות"

בעקבות ההצפות הקשות: הלימודים בוטלו בגליל המערבי

מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה
מוטי בן שבת, ההרוג בהצפה בנהריה | צילום: באדיבות המשפחה

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר הערב בריאיון לחדשות 13 כי "עד עתה התקבלו כ-4,000 קריאות במוקדים שלנו, מתוכן 2,000 קריאות טופלו על ידי אמבולנסים וצוותים במקום. נערכנו בכוחות מיוחדים עם רכבי ארבע על ארבע שיכולים להגיע למקומות שיש בהם לכודים. צריך לציין לשבח את עיריית נהריה שמייד העמידה לרשותנו כלים מיוחדים".

במקביל, ראש עיריית נהריה רונן מנלי אמר כי "יש תוכנית שנועדה למנוע את ההצפות בעיר - אני מקווה שממשלת ישראל תבין עכשיו שצריך להוציא אותה לפועל. נהריה לא מסוגלת לנקז את כל מים של הגליל".

בתוך כך, חולצו שני ילדים בני ארבע ו-16 ופעוט כבן שנתיים, מצריף שבו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת לפני שהמקום הוצף כששהו לבד במקום. זאת לאחר שהאב הודיע למשטרה על כך שילדיו נמצאים לבד בבית.

כאמור, מוטי בן שבת, בן ה-35 מנהריה, אותר ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" שבעיר, לאחר שנסחף בהצפות הכבדות וטבע - בזמן שניסה לחלץ משפחה שנלכדה ברכב. זאת, לאחר שעות של משקעים משמעותיים בשל הסערה שהגיעה לצפון. צוות מד"א הגיע למקום וביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

בן שבת ניסה לחלץ משפחה בת שלוש נפשות שנקעו בזרם, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו. כוחות הביטחון חיפשו אחריו מאז שעות הצוהריים. פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו".

במהלך היום סייע צה"ל בחילוץ אזרחים בקניון ארנה בנהריה. כמו כן, המשטרה איתרה שלושה נעדרים בעיר לאחר שככל הנראה התהפכו עם רכבם ברחוב שפרינצק שהוצף. בתום סריקות תחת המים ובסביבת הרכב אחר אנשים שהיו בו, אותרו שלושת יושבי הרכב.