הטרגדיה בנהריה: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו, הבחנתי במוטי לרגע"

נהג הרכב שנסחף בשיטפונות בעיר סיפר לחדשות 13 על האירוע שבו מצא את מותו מוטי בן שבת. "הוא ניסה לתפוס את האוטו - הוא בא להציל אותנו" • ראש העיר: מצפה שרה"מ יבוא לראות איך נהריה נראית

זמן צפייה: 02:54

חורף קטלני: הנהג שנסחף עם רכבו בנהריה בעקבות השיטפונות סיפר היום (חמישי) לחדשות 13 על רגעי החרדה שהובילו למותו של מוטי בן שבת בן ה-35, שניסה לחלץ אותו ואת שני הנוסעים שהיו במכוניתו. "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו - ראיתי את מוטי לשנייה", אמר הנהג.

"המנוע נכבה ומים התחילו לחדור. הכל קרה ממש בשניות, התחלנו לבלוע מים. ראיתי שאנשים קפצו להציל אותנו", סיפר הנהג. לדבריו, מוטי ככל הנראה ניסה "לתפוס את האוטו שלא ייסחף, הוא ניסה להחזיק אותו. אולי הוא פחד שהאוטו התהפך".

עוד בחדשות 13:

העד שהיה עם מוטי כשטבע בנהריה: "ראיתי את הרכב שוקע" • האזינו

חורף קטלני: ניסה להציל משפחה שנסחפה – ונהרג בהצפה בנהריה

הצפות במושבים בדרום: תושבים מפונים מבתיהם • כל העדכונים

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה
רונן מרלי, ראש עיריית נהריה | צילום: חדשות 13

"בסוף יצאנו מהתא מטען של האוטו. מהשמשה האחורית אחרי ששברתי אותה עם הראש. רעדתי כשהוציאו אותנו. אחד הגברים שם התחיל לזעוק 'הבן שלי הבן שלי' ואז התחלתי להבין שמישהו נעלם. אנחנו הולכים לבית עלמין כדי לכבד ולהגיד תודה. אין לי כל כך מילים".

בתוך כך, ראש עיריית נהריה רונן מרלי התייחס לנזק הרב שנגרם בעיר בעקבות היממה הסוערת, והצהיר כי "הייתי מצפה מראש הממשלה שיבוא לפה ויראה איך נהריה נראית היום. 20 שנה מדברים - ואין פתרון. משרד החקלאות היה צריך להתחיל לעבוד הבוקר על מאגרי מים, ולא לחכות". את הדברים אמר מרלי בצאתו מבית משפחתו של מוטי בן שבת, שנהרג אתמול בזמן ניסיונות החילוץ בעיר. בן שבת יובא למנוחות בצהריים בבית העלמין הישן בעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש עיריית נהריה ואמר כי הנחה את מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, לתת סיוע מיידי לנהריה וכן סיוע נוסף בהמשך עבור שיקום פגעי מזג אוויר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח מכתב תנחומים לבני משפחתו של בן שבת, ובו כתב: "העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה. מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמיתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר ושאיימה להילכד מתחת למים. יש גיבורים בישראל".

נשיא המדינה שוחח גם עם ראש עיריית נהריה. "אני עוקב בדאגה אחר הנעשה בעיר ביממה האחרונה, ואחרי העשייה שלך ואני גאה בך", אמר הנשיא לראש העיר מרלי, והוסיף שיש צורך לקיים דיון מעמיק לגבי הצרכים והתשתיות של העיר. עוד התייחס ריבלין בשיחה למותו של בן שבת, והצהיר כי "מפעם לפעם בעיתות מצוקה אנחנו מגלים גיבורים שזוהרים ברקיע. המעשה שעשה בכדי להציל נפשות הוא אומץ לב יוצא דופן, גבורה של ממש עליה שילם בחייו. מדובר בגיבור אמיתי".

הצפות בנהריה
הצפות בנהריה | צילום: אושרי שלוש

בתוך כך, נמשכים בעיר המאמצים לחזור לשגרה. טרקטורים עובדים ברחובות ומנסים להחזיר את הצירים המרכזיים לשימוש. בוץ רב נערם, ועשרות כלי רכב שנתקעו אתמול בשיטפון פזורים בעיר. העירייה הודיעה כי תפעל במתכונת חירום, עם צוותי שטח נרחבים בכל רחבי העיר בשיתוף כוחות ההצלה והביטחון. בתי עסק רבים נסגרו, ולא מתקיימים לימודים בכל מוסדות החינוך.

בד בבד, מוקד הסערה עבר בשעות האחרונות לאזור הדרום. במקביל, המשטרה סייע בפינוי תלמידים מבית ספר שהוצף ביישוב אמונים סמוך לאשדוד. בהמשך היום יתחדש הגשם גם בצפון ובחוף, ותהיה סכנה להצפות גם בערי החוף ובגוש דן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200109-1328' autoplay='0' credit='' desc='ילדים מפונים עם טרקטור' kid='1_rk0ns4kj' duration='27'']

במושבים גבעתי ואמונים שבמועצה האזורית באר טוביה בתים רבים הוצפו, והתושבים פונו מהבתים בעזרת כוחות ההצלה שהגיעו ליישובים. בין היתר, חולצו גם תינוקות. נזקים עצומים נגרמו לבתים ולרכבים, והמשטרה מנסה לחסום את הצירים במטרה שלא יהיו נפגעים בגוף. הגשם באזור צפוי להימשך במלוא העוצמה במהלך כל היום.