נתניהו יביא לאישור הממשלה: 30 מיליון שקלים לשיקום נהריה

אחרי שביקר בעיר: רה"מ הורה להכין תוכנית ממשלתית לשיקום מיידי של נזקי השיטפונות בעיר ולמניעת מקרים עתידיים, ויביא לאישור הממשלה ביום ראשון תקציב לשיקום במיליוני שקלים

זמן צפייה: 00:22

אחרי שביקר בנהריה בתחילת השבוע, היום (חמישי) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון החלטת ממשלה להקצות לעיר נהריה כ-30 מיליון שקלים, לטובת שיקום נזקי השיטפונות העזים שהציפו את העיר בסערה הקטלנית בשבוע שעבר.

ההחלטה כוללת תקציבים ייעודיים שיועברו לעיריית נהריה לסיוע במימון הוצאות החירום ולטובת שיקום מיידי של האזורים שנפגעו. בנוסף, הממשלה תפעל לשיפוץ, שיפור ושדרוג התשתיות ופיתוח הרחובות שנפגעו בעקבות הסערה, וכן לשיקום תשתיות התיירות הציבוריות שנפגעו לאורך רצועת החוף ובסמיכות לבתי מלון בעיר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

השיטפון בנהריה: דרעי העביר חמישה מיליון שקלים לשיקום הנזקים

אביו של מוטי שנהרג בשיטפונות בנהריה: "לא מצליח להשתחרר מזה"

העד שהיה עם מוטי כשטבע בנהריה: "ראיתי את הרכב שוקע" • האזינו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר באזור השיטפונות בנהריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר באזור השיטפונות בנהריה | צילום: קובי גדעון, לע''מ

כמו כן, נתניהו הנחה את מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ, להכין תוכנית ממשלתית לשיקום נזקי השיטפונות בנהריה. התוכנית, שגובשה יחד עם שר הפנים, שר התיירות, שרת השיכון והבינוי, שר האנרגיה, השר להגנת הסביבה ושר האוצר, כוללת תקציבים עבור שיקום מיידי של העיר, מימון פעולות תכופות, פינוי מפגעים ושדרוג תשתיות ציבוריות שנפגעו בשיטפונות.

הממשלה תחליט על קידום והשלמת הליכי התכנון לתוכנית הניקוז, להקמת אתרי ויסות שיטפונות במעלה נחל הגעתון, במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים. בנוסף, יוקם צוות היגוי שיסייע בהסרת החסמים לתוכנית ויבטיח את השלמת התוכניות במועד.

כזכור, בשבוע שעבר שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי יעביר ממשרדו חמישה מיליון שקלים על מנת לסייע לעיריית נהריה להתמודד עם הנזקים אחרי ההצפות ברחבי העיר.