השיטפון בנהריה: דרעי העביר חמישה מיליון שקלים לשיקום הנזקים

שר הפנים החליט להעביר ממשרדו מיליוני שקלים על מנת לסייע לעירייה להתמודד עם ההרס שהשאירו ההצפות. רה"מ נתניהו שוחח עם ראש העיר • תקרה קרסה באשקלון - ללא נפגעים

זמן צפייה: 15:46

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע הערב (חמישי) כי הוא יעביר ממשרדו חמישה מיליון שקלים על מנת לסייע לעיריית נהריה להתמודד עם הנזקים אחרי ההצפות ברחבי העיר. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש העיר רונן מרלי, שדרש ממנו לדאוג למאגרי מים בגב ההר - שינקזו את המים.

כמו כו, תקרה קרסה בבית ברחוב כנפי הנשרים באשקלון, כתוצאה ממזג האוויר הסוער. לא היו נפגעים בתקרית.

בתוך כך, מחר הלימודים בצפון יתקיימו כרגיל, למעט מספר מוסדות - ארבעה גני ילדים בנהריה לא ייפתחו מכיוון שספגו נזקים קשים מדי, ותלמידי אותם גנים יתארחו במוסדות אחרים בעיר. בדרום, במועצה אזורית באר טוביה, בית הספר רגבים לא יקיים לימודים מהחשש להצפות. במועצה אזורית תמר יש חשש שלא יתקיימו לימודים, ועדכון יימסר בהמשך הערב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הציל תינוקת בת חודש מבית מוצף: "היה מאוד מרגש" • תיעוד

תיעוד: פעוט חצה בריצה כביש – פקח זינק מרכבו כדי להצילו

הטרגדיה בנהריה: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו, הבחנתי במוטי לרגע"

A General View Shows Flash Floods As Heavy Rainfalls Hit Israel, In Nahal Arugot Close To Ein Gedi, Israel
הצפות בנחל ערוגות, סמוך לעין גדי | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, השירות המטאורולוגי מסר כי כמות הגשם שירדה בצפון הארץ בשבועיים האחרונים, היא הגדולה ביותר ב-50 השנה האחרונות, מאז 1969. כמו כן, במועצה האזורית חוף אשקלון נמדדה כמות הגשם היממתית הגדולה ביותר בהיסטוריה לאזור הזה - 122 מ"מ.

בתוך כך, הגשמים החזקים ימשיכו לרדת לאורך כל הערב והלילה, והמערכת צפויה להיחלש רק מחר בשעות הבוקר. באשדוד, שם ירדו 122 מ"מ בשעות האחרונות, הגשם צפוי להתחזק. בצפון הארץ חיפה קיבלה 114 מ"מ, וגם שם הממטרים צפויים להימשך ויש חשש חמור להצפות.

פינוי תושבים מהבתים במושב גבעתי
פינוי תושבים מהבתים במושב גבעתי | צילום: אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

מוקדם יותר, כוחות ההצלה חילצו עשרות תלמידים במועצה האזורית באר טוביה מבית ספר באזור. הנערים פונו בעזרת טרקטור מהמקום. במושבים גבעתי ואמונים שבמועצה האזורית בתים רבים הוצפו, והתושבים פונו מהבתים בעזרת כוחות ההצלה שהגיעו ליישובים. בין היתר, חולצו גם תינוקות. נזקים עצומים נגרמו לבתים ולרכבים, והמשטרה מנסה לחסום את הצירים במטרה שלא יהיו נפגעים בגוף. הגשם באזור צפוי להימשך במלוא העוצמה במהלך כל היום.