מכבי תל אביב מארחת את מילאנו בהיכל – ומחפשת נקמה

הצהובים ינסו להמשיך את המומנטום, לעצור את רודריגס וחבריו ולשמור על מאזן ביתי מושלם. אולם, למרות שספרופולוס מגיע כפייבוריט - הוא יודע היטב שאסור לו לזלזל באטורה מסינה • כדור מהצד

זמן צפייה: 10:23

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את ארמאני מילאנו למשחק חשוב ביותר, נגד קבוצה שנאבקת על מקום בהצלבה. גם השנה, בדיוק כמו אשתקד, האיטלקים פתחו את העונה עם ציפיות גדולות לאור הסגל החזק שעומד לרשותם, אך גם הפעם הם מאכזבים, ונראה שמשהו בכימיה בין השחקנים פשוט לא עובד.

הסגל של מילאנו, כאמור, דווקא איכותי ביותר. סרחיו רודריגס, ללא ספק מהשחקנים הטובים ביבשת, קולע 13.4 נקודות באחוזים טובים, אליהן הוא מוסיף חמישה אסיסטים. כדי לנצח במשחק, ספרופולוס חייב להקשות עליו כמה שיותר, גם במחיר של שמירה כפולה. כשהספרדי לא מתפקד כמו שצריך, המשחק של האיטלקים ניזוק באופן ישיר.

לעוד כתבות בנושא:

ביתי הוא מבצרי: מכבי ת"א תנסה לנצח בהיכל את ברצלונה החזקה

מול קהל ביתי ואקס מיתולוגי: מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בליטא

מאמן מכבי בכדורסל יאניס ספרופולוס, ומאמן מילאנו אטורה מסינה
מאמן מכבי ת''א בכדורסל יאניס ספרופולוס, ומאמן מילאנו אטורה מסינה | צילום: שאטרסטוק, עמוד הפייסבוק של מכבי ת''א בכדורסל

לידו, נמצא נמניה נדוביץ', שמעט מאכזב עם 8 נקודות באחוזים בינוניים ורק 5.5 נקודות מדד. מי שדווקא מפתיע לטובה הוא מייקל רול, עם 7.7 נקודות באחוזים מצוינים ו-2.5 ריבאונדים. הגארד קייפר סקייס שהגיע לאחרונה, ושיחק בינתיים שלושה משחקים, התאקלם היטב והוא קולע 10 נקודות ב-20 דקות.

את שחקני הפנים מוביל ולדימיר מיצוב, אחד השחקנים החשובים של מילאנו, שאסור להשאיר פנוי לרגע. הפורוורד יכול לתרום בכל אספקט במגרש, ולא לחינם הוא השחקן שזוכה להכי הרבה דקות ממסינה. עמו בקו האחורי נמצא לואיס סקולה, שגם בגילו המתקדם מצליח לקלוע בדאבל פיגרס יחד עם חמישה ריבאונדים, ב-21 דקות בלבד.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: שאטרסטוק

האיטלקים דווקא פתחו את העונה בצורה טובה, ובתום המחזור השביעי אף היו במקום הראשון. אלא, שמאז רודריגס וחבריו נמצאים בנפילה לתהום, שאיש לא מצליח לעצור – אפילו לא מסינה, מהמאמנים העטורים בהיסטוריה של אירופה. אלוף היורוליג ארבע פעמים פשוט לא מצליח לשלהב את שחקניו ולחבר ביניהם. הדבר בא לידי ביטוי גם בכמות האסיסטים הנמוכה של הקבוצה - שלישית מהסוף בליגה, וגם בנתון עלוב של 4.89 חטיפות לערב (אחרונה במפעל, מכבי ראשונה עם 8.16), שמעיד על קצב משחק נמוך שמקשה לפתח מומנטום.

אולם, למרות כל החסרונות, לצהובים אסור בשום אופן לזלזל ביריבה, כיוון שיש לה מספיק כלים לנצח בכל מקום, גם אם בינתיים היא לא תמיד מצליחה לעשות זאת. מילאנו חייבת את הניצחון כדי לחזק את מצבה בתמונת ההצלבה, והפסד של מכבי לא יהווה הפתעה גדולה במיוחד, אלא בעיקר אכזבה. נוסף על כך, האדומים כבר ניצחו השנה את אלופת ישראל, כך שהם יבואו עם ביטחון גבוה.

Jkldfgh
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

אוהדי מכבי תל אביב מצפים הערב להצגה ולנקמה, ויש לכך סיבה. הצהובים, יחד עם ריאל, הם היחידים שלא הפסידו העונה בבית. ספרופולוס מיטיב להשתמש בסגל שלו כך שכל פעם הוא מעניק דקות לשחקן החם ביותר, כדי שיסייע לווילבקין והאנטר. פעם זה בראיינט, פעם אחרת דורסי ולעיתים אלה יכולים להיות גם זוסמן או קלויארו. נוסף על כך, הצליח היווני לגרום לריינולדס להתאקלם היטב. הסנטר עושה לא מעט טעויות, ונוטה למשחק פזיז ולא אחראי, אך עד כה ניכר שהוא בא כדי לתת את הנשמה על הפרקט, ובעזרת האתלטיות שלו, הוא מהווה בינתיים תחליף ראוי לבלאק.

ניצחון הערב, מול קבוצה שנלחמת על מקומה בפלייאוף, עשוי כמעט להבטיח מעשית את ההפעלה להצלבה. נכון, עוד נשארו משחקים רבים עד תום העונה הסדירה והרבה דברים יכולים להשתנות. אך בהתחשב בכך ש-19 ניצחונות כנראה יסיפקו כדי להעפיל לשמונה הגדולות, אם הצהובים יגברו הערב על יריבתם, הם יהיו במרחק חמישה משחקים מהמקום התשיעי, וחמישה ניצחונות בלבד מההצלבה – כך שיהיה קשה לדמיין אותם מפספסים את החזרה לשמונה הגדולות לראשונה מאז 2014.