מול קהל ביתי ואקס מיתולוגי: מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בליטא

הצהובים קיבלו יריבה נוחה, אך אסור להם לזלזל בשאראס ובמשחק הלחימה של שחקניו. ספרופולוס יקווה ששני שחקני הרכש החדשים ישתלבו בקבוצה - ויעזרו לה להמשיך את העונה הטובה • כדור מהצד

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) בליטא אצל ז'לגיריס קובנה, במשחק שיהווה גם מפגש פיקנטי בין הצהובים למאמן היריבה, כוכב העבר שארונאס יאסיקביצ'יוס. על הנייר מדובר במשחק קל למדי, בין הקבוצה שבמקום הרביעי ביורוליג לזו שרק בשבוע שעבר הצליחה לעצור רצף של תשעה והפסדים ולהיחלץ מהמקום האחרון.

אולם, לא בטוח ככל שמדובר במשחק פשוט עבור ספרופולוס וחניכיו. הצהובים עדיין סובלים ממכת פציעות ועייפים מדקות משחק רבות בתקופה האחרונה. בשל כך, ניתן לומר בוודאות כי שאלת השתלבותם של ארון ג'קסון וג'יילן ריינולדס, שיערכו הערב הופעת בכורה בצהוב, עשויה לקבוע את זהות המנצחת.

לעוד כתבות בנושא:

נשאר לה אוויר? מכבי ת"א תנסה להדהים את אנאדולו בטורקיה

חיה פצועה: מכבי תל אביב העייפה תנסה לנצח את פנאתינייקוס

בואי, הכול עליי: סקוטי ווילבקין מחכה לצסק"א מוסקבה

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופלוס ומאמן ז'לגיריס שאראס
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופלוס ומאמן ז'לגיריס שאראס | צילום: רויטרס

בהיעדרו של מרויס גריגוניס הפצוע, רוב מלאכת הובלת הכדור והקליעה מעבר לקשת נופלת על תומאס וולקאפ, שמעמיד ממוצעים של 9.4 נקודות באחוזים טובים, 5.1 אסיסטים, 3.6 ריבאונדים ויותר מחטיפה בכל משחק. מלבדו, הגארדים שאיתם יצטרכו הצהובים להתמודד הם לוקאס לקביצ'יוס וקיי סי ריברס, שניהם אינם קלעים מדופלמים מהשלוש, אך לאחרון יש לא מעט ניסיון. זו גם הסיבה שהליטאים כמעט אחרונים באחוזים מעבר לקשת, ואחרונים בכמות השלשות במשחק.

בקרב שחקני הפנים, המצב שונה לחלוטין, והם בהחלט עשויים לתת פייט לצהובים. זק ליידי, הפורוורד האתלטי, שכיכב למשך עונה אחת בליגה הישראלית, כבר הספיק לצבור ניסיון יורוליג במדי אולימפיאקוס, ומסוגל לתת פייט בעמדות 4 ו-5 לכל שחקן באירופה. לידו ישחקו הפורוורד אדגראס אולנובס, היחיד בסגל שפתח בכל המשחקים במפעל השנה, והסנטר ג'וק לנדייל, שמעמיד ממוצעים של 11.5 נק ויותר מארבעה ריבאונדים למשחק, והעובדה שהוא מתנשא לגובה של 2.11 תקשה מאוד על שחקני הפנים הנמוכים יחסית של מכבי, אם יתלבש לבסוף.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

כאמור, לסגל הצהוב מצטרפים הערב שני שחקנים, שהובאו כתגובה למכת הפציעות. הרכז ארון ג'קסון הוא שחקן מוכח ששיחק חמש עונות במדי צסק"א מוסקבה, שם היה שחקן רוטציה חשוב, שהעמיד בעונתו האחרונה ממוצעים של 7.6 נקודות, באחוזים מעולים, לצד 2.6 אסיסטים ו-1.8 ריבאונדים. השאלה הגדולה היא עד כמה ג'קסון בכושר ואם הוא מסוגל לשחזר את היכולות שלו. אם כן - מצב הצהובים מצוין. אולם, בהחלט קיימת גם האפשרות שהצהובים יצטרכו להמשיך להישען בלעדית על ווילבקין, שבעצמו חוזר מפציעה קלה. ג'קסון אגב, גם יכול לשחק לצד ווילבקין ולהוריד ממנו את מלאכת הובלת הכדור.

השתלבותו של ריינולדס, קריטית אפילו יותר, במיוחד במשחק כזה. הסנטר האמריקני בהחלט יכול להוות תוספת משמעותית בצבע, בהיותו גבוה מהאנטר ובעל מסה משמעותית. עם זאת, הכושר שלו מוטל בספק, לאחר שלא שיחק הרבה במסגרת רשמית בתקופה האחרונה. בעונה שעברה, רשם 16 משחקים בזניט סנט פטרסבורג, והרשים עם כמעט 14 נקודות, 8 ריבאונדים וגם חטיפה בערב.

למרות הפערים בטבלה, המשחק הערב לא יהיה קל. ז'לגיריס היא קבוצה לוחמת, והקהל שלה אחד הביתיים באירופה. בהתחשב במומנטום של שתי היריבות ובמכת הפציעות של הצהובים, הם צפויים להתקשות מאוד מול הליטאים. מבחינת שאראס, אחרי כמה עונות מוצלחות יחסית, העונה הזו כבר אבודה. על ספרופולוס לעומתו, מוטלת כעת חובת ההוכחה. ההנהלה עשתה את שלה והחתימה במהירות שחקנים כדי להציל את העונה, כעת צריך היווני לדאוג שישתלבו במהירות האפשרית.