חיה פצועה: מכבי תל אביב העייפה תנסה לנצח את פנאתינייקוס

הצהובים יגיעו לקרב על המקום ה-4 כשהם עדיין חסרים ארבעה שחקנים מרכזיים. האם לווילבקין, האנטר וזוסמן נשאר מספיק דלק במיכל כדי לגבור על ניק קלאתיס וטייריס רייס? • כדור מהצד

מכבי תל אביב תארח היום (חמישי) את פנאתינייקוס לקרב על המקום הרביעי ביורוליג. הצהובים באים למשחק כשהם תשושים בשל הלו"ז הצפוף והסגל החסר, עדיין ללא בלאק וכספי, וכמובן בלי וולטרס ודיברתולומיאו. שתי הקבוצות יגיעו למשחק במומנטום טוב, אך גם כאמור לאחר ששיחקו כמה משחקים בימים האחרונים.

אולם, שבעוד העומס בין שחקני המפתח הצהובים אינו מתחלק באופן שווה, ורוב העבודה נופלת על כתפיהם של ווילבקין, האנטר וזוסמן, פנא היא אחת הקבוצות המאוזנות ביבשת, היחידה ביורוליג שיש לה חמישה שחקנים שקולעים בממוצע בספרות כפולות, ומסוגלים למעשה בכל יום נתון להוביל את קבוצתם לניצחון.

לעוד כתבות בנושא:

מכבי ת"א רוצה להמשיך במומנטום – ולגבור ברוסיה על זניט החלשה

בואי, הכול עליי: סקוטי ווילבקין מחכה לצסק"א מוסקבה

הלחם והחמאה: מכבי ת"א תנסה לגבור על באיירן – ולהתקרב לצמרת

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | צילום: getty images

שניים מהשחקנים הללו, מוכרים היטב לאוהדי מכבי – טייריס רייס, שהוביל את הקבוצה לאליפות אירופה האחרונה שלה, ודשון תומאס ששיחק במדי הצהובים לפני שנתיים, מבלי להותיר חותם מרשים במיוחד. הגארד האמריקני אומנם עולה מהספסל, אך מצליח לרשום כמעט 11 נקודות באחוזים טובים, בפחות מ-18 דקות, להן הוא מצרף גם 2.6 אסיסטים. הפורוורד הפך אחד מעמודי התווך של הקבוצה, והוא רושם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, בלא פחות מ-30 דקות.

אולם, השניים האלה, יחד עם יואניס פאפאטראו, הם בעיקר הבסיס לנשק העיקר של היוונים - ניק קלאתיס וג'ימר פרדט. האחרון נחשב בעבר להבטחה גדולה. ב-2011 הוא זכה בפרס נייסמית, מצטיין ליגת המכללות בארצות הברית, תואר שבו זכה שנה אחריו אנתוני דיוויס, וכמה שנים לפניהם קווין דוראנט. באותה שנה נבחר במקום ה-10 בדראפט 2011, לפני שחקנים כמו קאווי לנארד, קליי תומפסון וג'ימי באטלר. עם זאת, פרדט לא הצליח ב-NBA, וגם ניסיון הקאמבק שלו בסוף העונה שעברה, לאחר שנתיים מוצלחות בסין, לא צלח. באירופה עד כה הוא מצליח להשאיר חותם, כשהוא צולף 14.5 נקודות בערב באחוזים מצוינים, למרות 22 דקות משחק בלבד.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: gettyimages

קלאתיס, שרושם את עונתו החמישית ברציפות בקבוצה והשמינית בסך הכול, ממשיך להיות אחד השחקנים הבולטים ביורוליג. הרכז האמריקני-יווני, שנבחר בשנתיים האחרונות לחמישיית העונה במפעל, מעמיד השנה ממוצעים של 14 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-9.1 אסיסטים, בדרך ל-19.9 נקודות מדד. פנאתינייקוס כאמור היא קובצה מגוונת, אך אם יש מישהו שהיא כן תלויה בו - זה הוא. הרכז המגוון משחק יותר מ-33 דקות לערב, הכי הרבה ביורוליג כולה, ובעיקר מפגין מנהיגות. קלאתיס הוא הברומטר של הקבוצה. כשהוא טוב, כל חבריו טובים, כשהוא תקוע - לקבוצה קשה הרבה יותר להציג משחק שוטף.

בשל כך, השחקן הכי חשוב הערב בשורות הצהובים הוא דווקא יובל זוסמן. ספרופולוס יהיה חייב לתת לאס ההגנתי שלו דקות רבות במטרה לנסות ולשבש את תוכנית המשחק. מאז מכת הפציעות, לוקח הישראלי הצעיר הרבה על עצמו. בארבעת המשחקים האחרונים הוא רשם כ-11 נקודות, 4.5 ריבאונדים, שלושה אסיסטים ושתי חטיפות בממוצע למשחק. אולם, יותר מהכול, נוכחותו של זוסמן בולטת דווקא במה שלא ברואים בסטטיסטיקה. בעזרת ידיו הארוכות הוא מכריח את היריב לקחת זריקות קשות, מקשה עליו למסור ומנסה למנוע ממנו לקבל את הכדור.

ניק קלאת'יס ויובל זוסמן
ניק קלאת'יס ויובל זוסמן | צילום: getty images

מלבדו, הצהובים כמובן ימשיכו להישען על ווילבקין בהתקפה, ויקוו שההופעה החלשה שלו נגד זניט היא מעידה חד פעמית. בצבע, האנטר ואייסי ינסו לעשות את המיטב, אך צפויים להתקשות נוכח חוסר העומק של הצהובים בעמדה. נראה כי על הנייר, לפנא יש יתרון הערב. מנגד, הקהל הצהוב כבר הוכיח השנה לא פעם שהוא מסוגל להטות את הכף. העובדה שהמשחק בין הישראלים ליוונים נערך שלושה ימים לפני חנוכה, רק מוסיפה פיקנטיות למשחק שגם ככה צפוי להיות חם ומותח.