בואי, הכול עליי: סקוטי ווילבקין מחכה לצסק"א מוסקבה

בדיוק כשהיה נדמה שזו העונה של מכבי ת"א, וולטרס ודיברתולומיאו נפצעו. כעת, העומס מונח על כתפי כוכב הצהובים, שיידרש להוכיח שהוא מסוגל להביט לאלופת אירופה בלבן של העיניים • כדור מהצד

סקוטי ווילבקין במשחק נגד ברצלונה במסגרת היורוליג
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב | צילום: getty images

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את יריבתה המיתולוגית ואלופת אירופה צסק"א מוסקבה, למשחק שמהווה כרגע מאבק ישיר על המקום הרביעי ביורוליג. הצהובים מגיעים להתמודדות ברגשות מעורבים. עד השבוע שעבר היה נדמה שזו העונה שלהם, ושאחרי חמש שנים שחונות, הפעם הם יצליחו להגיע לשלב ההצלבה.

אלא, שבמשחק נגד באיירן מינכן שני הרכזים הטבעיים היחידים של מכבי, נייט וולטרס וג'ון דיברתולומיאו, נפצעו בהפרש של דקות, כאשר הראשון ייעדר כחודש וחצי, והשני לפי הודעת המועדון, גמר את העונה. כשמוסיפים לזה את הפציעה הבלתי נגמרת של כספי, שפתח את העונה מצוין וחיסרונו מורגש על הפרקט, מקבלים מתכון ברור לקריסה אפשרית של אלופת ישראל.

לעוד כתבות בנושא:

הלחם והחמאה: מכבי ת"א תנסה לגבור על באיירן – ולהתקרב לצמרת

ברקע מכת הפציעות: מכבי ת"א תנסה לחזור למסלול הניצחונות

יכולה לגבור על הסגל הנוצץ באירופה? מכבי ת"א יוצאת לברצלונה

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | צילום: getty images

כעת, כששני מובילי הכדור בחוץ, רוב העומס ייפול כמובן על סקוטי ווילבקין. כתוצאה מכך, קיים חשש אמיתי שהעומס יכריע אותו. בניגוד לאשתקד, כוכב הצהובים רושם עונה מצוינת. הגארד האמריקני מעמיד השנה ממוצעים של 16.3 נקודות ב-49% מדהימים לשלוש, והוא למעשה השחקן שקלע הכי הרבה במפעל מעבר לקשת. שיפור משמעותי ביחס ל-13 הנקודות שקלע אשתקד ב-32.8% בלבד מעבר לקשת.

מדוע השיפור הזה כל כך משמעותי? כי השנה ווילבקין קולע שני שליש מהנקודות שלו מטווח השלוש - זה הנשק העיקרי שלו, והקטלני ביותר. דבר בולט נוסף ביכולת של כוכב הצהובים, היא היציבות, שלא נראתה בשנה שעברה. זה שווילבקין יכול להיות קלע קטלני בכל יום נתון, כל אירופה ידעה. אלא, שבעוד השנה, עד כה, הוא ירד מדאבל פיגרס רק פעמיים, וגם זה כשהוא רושם 9 נקודות - אשתקד, לצד כמה תצוגות גדולות, כבר במשחק הרביעי הוא קלע שתי נקודות בלבד, ובזה שאחריו חמש. בהמשך, סיים משחק נגד דרושאפקה ללא נקודות ורשם משחקים חלשים נוספים. כמו כן, בשנה שעברה סיים הקלע חמישה משחקים ללא שלשה, וארבעה עם אחת בלבד - השנה, הוא לא ירד עד כה משתי שלשות לפחות למשחק.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

אחת הסיבות העיקריות לשינוי שחל בו, היא העובדה שמכבי רכשה כמה גארדים נוספים, כשהראשון ביניהם הוא וולטרס, כדי להוריד מווילבקין את הובלת הכדור ולאפשר לו להתרכז במה שהוא עושה הכי טוב - לקלוע. כעת, נראה שאין מוצא מלבד האפשרות שכוכב הקבוצה ייקח על עצמו גם הרבה מנטל הובלת הכדור. אבדיה עד כה לא מראה יכולת סבירה ליורוליג, ויכולת המסירה של דורסי ובראיינט מוטלת בספק. למעשה, ווילבקין, כספי, וולטרס וג'ונדי הם המוסרים המצטיינים במכבי, כך שכעת יצטרך ווילבקין גם לקלוע הכי הרבה, וגם למסור יותר מהרגיל - וזו כבר בעיה קשה.

בשל כך, המשחק הערב הוא מבחן גדול עבור ווילבקין. מכבי מקבלת את צסק"א כשהיא פגיעה למדי ומציגה חוסר עקביות משווע. שבוע אחד היא מפסידה לווילרבאן, במשחק שלאחר מכן מביסה את פנרבחצ'ה, ואז לא מצליחה לתת פייט לבאסקוניה וריאל מדריד. אלא, שבמחזור הבא היא מועכת את ברצלונה בספרד בתצוגת תכלית בלתי נשכחת, ומיד לאחר מכן מגרדת בקושי ניצחון ביתי נגד ז'לגיריס החלשה, רק בזכות שלשת ניצחון ענקית של מייק ג'יימס לאחר הארכה.

דני אבדיה, מכבי תל אביב בכדורסל
דני אבדיה, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

צסק"א נפגעה קשות מפציעתו של וויל קלייבורן, מהשחקנים הטובים ביבשת, אך לרשותה עדיין עומדים מייק ג'יימס, אחד הקלעים הטובים באירופה, עם 18.7 נקודות לערב, קייל היינס שמוכר היטב לכל אוהד מכבי, דניאל האקט, ניקיטה קורבנוב וג'ונס וויגטמן.

מכבי לא ניצחה את צסק"א בהיכל כבר עשר שנים, ונדמה שהערב יש לה הזדמנות פז לעשות זאת, ולהוכיח שהשנה היא באמת העלתה את רמת המשחק שלה. אך לא רק למכבי כקבוצה יש צ'אנס גדול. המפגש נגד האדומים הוא ההזדמנות של ווילבקין למחוק לחלוטין את העונה שעברה ולהוכיח שהוא הדבר האמיתי. האנטר ירצה להראות לאקסית שהיא מיהרה לוותר עליו, אבדיה יקבל יותר דקות וינסה להסיר את סימני השאלה המרחפים סביבו, וזוסמן, שהפך לישראלי הבכיר ביותר, יצטרך להצדיק את העלאת השכר שקיבל השבוע.