נשאר לה אוויר? מכבי ת"א תנסה להדהים את אנאדולו בטורקיה

ספרופולוס מגיע לאחד המגרשים הקשים באירופה עם סגל קצר ועייף במיוחד. האם היווני מסוגל לחולל נס חנוכה, ולהוכיח שהשלם גדול בהרבה מסך חלקיו - דווקא נגד שיין לארקין וחבריו? • כדור מהצד

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) בטורקיה אצל סגנית אלופת אירופה אנאדולו אפס, לאחד המשחקים הקשים של העונה. הטורקים, שאיבדו בשבוע שעבר את המקום הראשון ביורוליג בעקבות ההפסד הביתי לצסק"א מוסקבה, יגיעו למשחק כשהם נחושים לחזור לשם.

אנאדולו הפסידה עד כה העונה שלוש פעמים בלבד – לברצלונה, פנאתינייקוס, וכאמור לצסק"א. העובדה שהקבוצות החזקות באירופה כבר הצליחו לנצח במבצר הטורקי אומנם מעודדת את הצהובים, אך ספרופולוס יודע היטב שמדובר במשימה קשה במיוחד, בטח לאור העובדה שמדובר במשחק חוץ, שונה לחלוטין ממשחק בהיכל שבו הקהל דוחף את הקבוצה.

לעוד כתבות בנושא:

חיה פצועה: מכבי תל אביב העייפה תנסה לנצח את פנאתינייקוס

מכבי ת"א רוצה להמשיך במומנטום – ולגבור ברוסיה על זניט החלשה

בואי, הכול עליי: סקוטי ווילבקין מחכה לצסק"א מוסקבה

ג'ייק כהן, מכבי תל אביב בכדורסל
ג'ייק כהן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

הכוכב הגדול של אנאדולו הוא הקלע הטוב באירופה – שיין לארקין. הגארד האמריקני קולע 20.57 נקודות לערב, מקום שני ביורוליג והוא עושה זאת בעזרת 50% יוצאי דופן מהשלוש, 86% מהעונשין, ויכולת חדירה שמעניקה לו 53% ל-2. רק לפני כחודש, לארקין ניפץ לרסיסים את שיא הנקודות למשחק בליגה, כשקלע 49 מול באיירן, כולל השוואה של שיא השלשות, עם 10 מ-12. לארקין גם מוביל בבטחה את היורוליג עם 23.21 נקודות מדד בממוצע, הרחק מהבא אחריו.

אולם, הטורקים לא היו הופכים כל כך מאיימים רק באמצעות שחקן אחד. וסילי מיצ'יץ', הרכז הפותח, מסוכן מאוד בפני עצמו. ל-14 הנקודות שלו בערב, אותן הוא קולע באחוזים טובים, הוא מוסיף שישה אסיסטים וגם 1.2 חטיפות. הגארד הסרבי רושם 31 דקות במשחק, הכי הרבה בקבוצה, מה שתורם בין היתר לכמות האיבודים הגדולה שלו - הכי הרבה במפעל מלבד אלכסיי שבד. לצדו משחק קרונוסלב סימון, שחקן אוברייטד לכל הדעות שמועיל לקבוצתו בכל הפרמטרים.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

גם בצבע עומדים לרשות הטורקים שחקנים טובים. הסנטר בראיינט דאנסטון, אקס בני השרון והפועל חולון, שנבחר בעבר לחמישיית העונה בישראל ומשחק במדי אלופת טורקיה מאז 2015, תורם 11.4 נקודות ו-6.6 ריבאונדים למשחק. כריס סינגלסטון, שאוהדי מכבי מכירים היטב מימיו בברצלונה ובפנא, מוסיף נוכחות ומסה בצבע, ונוסף אליו ניתן לציין את טיבור פלסיס הענק (2.21), ואת סרטאק סאנלי שקולע 10 נקודות בערב.

המשחק של אנאדולו תכליתי למדי. אלופת טורקיה היא בעלת האחוזים הטובים ביותר מהעונשין ומטווח של שתי נקודות, וגם במדד הקליעה המשוקלל היא נמצאת בפסגת היורוליג. הנתונים הקבוצתיים לשלוש אומנם בינוניים, אך לארקין דואג להשכיח זאת. מנגד, בריבאונדים, אסיסטים וחסימות סגנית אלופת אירופה לא מצטיינת, מה שמוכיח שאפשר לשלוט מולה בקצב המשחק.

יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל
יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

כדי שזה יקרה, מכבי חייבת להעז ולחדור לצבע. מלבד האנטר וכהן, גם ווילבקין, בראיינט, אבדיה וזוסמן חייבים לנצל את החולשה היחסית בקרב שחקני הפנים של היריבה, ולחפש את הטבעת מקרוב כל הזמן. נוסף על כך, הצהובים חייבים להתנפל על הריבאונד בהתקפה ולנסות להשיג כמה שיותר הזדמנויות לזרוק לסל.

יישום התוכנית הזו אינה פשוט כמובן. שחקני אלופת ישראל, כלומר, הכשירים שבהם, מגיעים להתמודדות כשהם עייפים במיוחד לאחר שתי ההארכות ששיחקו מוקדם יותר השבוע, בניצחון נגד הפועל גלבוע/גליל, וברקע הודעת המועדון כי בלאק וכספי ייעדרו לפחות חודש נוסף. ווילבקין, זוסמן, אייסי וכהן כבר שיחקו השבוע יותר מ-40 דקות, ואבדיה היה על הפרקט 36 דקות.

כמובן שגם אם הצהובים היו מגיעים עם סגל טרי, ניצחון הערב היה מהווה הפתעה גדולה. אולם, במצב הנוכחי, הוא יהיה לא פחות מסנסציה. למעשה, האפשרות הריאלית יותר היא שהדלק ייגמר לשחקניו של ספרופולוס, והם יובסו ללא תנאי. מצד שני, חניכיו מוכיחים השנה פעם אחר פעם כי העונה הם מכוונים גבוה, ומי יודע, אולי יצליחו לחולל נס חנוכה.