מכבי ת"א רוצה להמשיך במומנטום - ולגבור ברוסיה על זניט החלשה

הצהובים עדיין ללא 4 שחקני מפתח, אך מקבלים יריבה בהזמנה. אם לא ינהגו בשאננות, יוכלו לנצל את חולשת הרוסים בעזרת הגנה חזקה ולרשום ניצחון נוסף לפני המשחק הקריטי מחרתיים • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי) ברוסיה אצל זניט סנט פטרסבורג החלשה, בניסיון להמשיך את המומנטום הנהדר, אחרי הניצחון ההירואי בשבוע שעבר נגד צסק"א מוסקבה. אולם, גם הפעם ספרופולוס יחסר את כספי, בלאק, וולטרס ודיברתולומיאו.

למרות זאת, על הנייר, מדובר במשחק קל מאוד. זניט אומנם החלה את העונה בצורה סבירה, עם שני ניצחונות חוץ, אלא שמאז המחזור השישי היא ניצחה פעם אחת בלבד, לפני שבועיים את וילרבאן, בדרך למקום האחרון ביורוליג.

לעוד כתבות בנושא:

בואי, הכול עליי: סקוטי ווילבקין מחכה לצסק"א מוסקבה

הלחם והחמאה: מכבי ת"א תנסה לגבור על באיירן – ולהתקרב לצמרת

ברקע מכת הפציעות: מכבי ת"א תנסה לחזור למסלול הניצחונות

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

הרוסים קולעים רק 74 נקודות בערב, בעיקר בשל יכולת גרועה בכל מה שקשור בהכנסת הכדור לטבעת. למעשה, התכולים עושים הרבה דברים במשחק בצורה לא רעה בכלל, עד שהדבר מגיע לתכל'ס, ואז הם מפשלים פעם אחר פעם. זניט מחזיקה ב-44.4% במדד אחוז הקליעות המשוקלל - הנתון הגרוע בליגה. גם אם מסתכלים בנפרד על כל קטגוריית מרחק זריקה, הרוסים נמצאים באחד מחמשת המקומות האחרונים. גם במדד ה- +\- נמצאים התכולים בתחתית, עם 119-.

אחד הדברים הבולטים בניהול המשחק של המאמן ז'ואן פלאסה הוא העובדה שהספרדי עדיין לא מצא את האיזון בסגל. 11 מהשחקנים רושמים את עונתם הראשונה במדי התכלת, וטרם ברור מי מוביל את הקבוצה, כאשר רק שחקן אחד, ויל תומאס, פותח באופן קבוע, עם 11 הופעות בחמישייה, כאשר אף אחד אחר לא רשם אפילו תשע.

זניט היא קבוצה צנועה למדי, ולא מחזיקה בסגל שמות נוצצים או ידועים במיוחד. הכוכב הגדול של הקבוצה הוא גוסטבו איון, המוכר לאוהדי הצהובים משנותיו בריאל מדריד, שבה העמיד ממוצעים יפים ואף לקח עמה שתי אליפויות אירופה. גם העונה, חרף גילו המתקדם, הסנטר המקסיקני רושם 13 נקודות ו-5.7 ריבאונדים לערב, ב-22 דקות משחק בלבד.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מלבדו ומלבד תומאס, שזכה אשתקד בתואר ה-MVP של גמר היורוקאפ, מדובר בקבוצה אפורה למדי. אוהדי מכבי יזהו את האקס קולטון אייברסון, ונוסף אליו ראוי להזכיר את הגארד אוסטין הולינס שרושם 9.5 נקודות לערב באחוזים לא רעים בכלל, ואת אלכס רנפרו שמוסיף לחמשת האסיסטים בכל ערב גם כשבע נקודות באחוזים מעולים מעבר לקשת. הרוסים יחסרו את הפורוורד מתיאש פוניטקה, אחד השחקנים החשובים בסגל.

התוצאה הערב תלויה כמובן קודם כול ביכולת של הצהובים. על הנייר מדובר כאמור במשחק קל למדי, אך לצהובים אסור להקל בו ראש, וספרופולוס חייב להוריד את חניכיו לקרקע. אלופת ישראל נמצאת בעיצומו של שבוע עמוס ביותר, וביום חמישי מחכה להם פנאתינייקוס לקרב קריטי במאבקים על המקום להצלבה.

הניצחון על צסק"א הושג באמצעות משחק מלחמה חסר פשרות, אך גם בעזרת האווירה הביתית. בחוץ, המצב שונה למדי, וחסרונם של ארבעת שחקני המפתח עלול לבלוט כאשר ההתקפה תיתקע או כשהעייפות תתחיל לתת את אותותיה. לכן, אין לקחת את המשחק הערב כהתמודדות לפרוטוקול בלבד, וייתכן שהצהובים יצטרכו להתאמץ כדי לצאת כשידם על העליונה. המציאות מוכיחה שהיכולת של מכבי לנצח תלויה דבר ראשון בהגנה. כשהצהובים מעלים הילוך מבחינה הגנתית, כל קבוצה באירופה מתקשה לייצר נקודות, בטח ובטח זניט. אם המאמן היווני, שהאריך השבוע את חוזהו בשלוש שנים נוספות, יעניק דקות רבות להרכבים הגנתיים, שכוללים את זוסמן, קלויארו ובראיינט, לרוסים לא יהיה שום סיכוי להפתיע.