הכוכבים חוזרים לסגל: מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות?

ווילבקין, וולטרס והאנטר חוזרים מפציעה, וספרופולוס מקווה להיעזר בהם כדי לנצח את אלבה ברלין ולפתוח ברגל ימין את הסיבוב השני. מנגד, הגרמנים ינסו להפתיע בעזרת התקפה קטלנית • כדור מהצד

מכבי תל אביב תפתח הערב (חמישי) את הסיבוב השני ביורוליג בגרמניה, נגד אלבה ברלין המקומית, ותנסה להיעזר בחזרתם של סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר וגם נייט וולטרס לסגל, כדי לעצור את רצף שני ההפסדים ולהישאר במקום הרביעי. זאת, לפני שני המשחקים הקשים שיש לפניה.

הדבר הבולט ביותר בהפסד המאכזב לז'לגיריס קובנה בשבוע שעבר הוא חוסר החיבור של ג'קסון וריינולדס לקבוצה. כמובן שמדובר בבעיה מתבקשת, לאור העובדה שמדובר היה במשחק הראשון של השניים במדים הצהובים. אולם, הדבר הוכיח עד כמה במקרה הטוב הם יחזקו את הסגל בהמשך העונה, אך במשחקים הקרובים ספרופולוס יהיה חייב להתבסס על הסגל המקורי.

לעוד כתבות בנושא:

מול קהל ביתי ואקס מיתולוגי: מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בליטא

נשאר לה אוויר? מכבי ת"א תנסה להדהים את אנאדולו בטורקיה

חיה פצועה: מכבי תל אביב העייפה תנסה לנצח את פנאתינייקוס

מכבי תל אביב בכדורסל
מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

אלבה ברלין היא אחת הקבוצות החלשות במפעל, עם חמש ניצחונות עד כה בלבד, אך כמו שלמדו הצהובים על בשרם בשבוע שעבר - ביורוליג אסור לזלזל באף יריבה. הגרמנים אומנם חלשים אפילו מז'לגיריס על הנייר, ולא השיגו אף ניצחון מרשים השנה מלבד זה על פנאתינייקוס, אך מצד שני מדובר בקבוצה ביתית, שהשיגה ארבעה מחמשת הניצחונות שלה בברלין.

לגרמנים אומנם אין הרבה הישגים העונה, אך הם בהחלט מסוגלים לסכן את אלופת ישראל בכל משחק נתון. מדובר בקבוצה התקפית נהדרת ומאוזנת להפליא. שבעה שחקנים קולעים יותר מתשע נקודות לערב, ויחד הם סוחפים את הקבוצה ל-83.5 נקודות במשחק - נתון פנטסטי למועדון שחזר למפעל אחרי ארבע שנות היעדרות, ושנמצא במקום הלפני אחרון בליגה. אלבה נמצאת בחלק העליון של הטבלה גם בכל הנוגע לאחוזים מהשלוש ומהעונשין, חטיפות ובאופן חסר תקדים לקבוצה כה חלשה - מוליכה את הטבלה בכמות האסיסטים למשחק עם 19.71.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

אולם, כשמסתכלים על הצד ההגנתי, מבינים מדוע הגרמנים מגרדים את תחתית הטבלה. אלבה סופגת יותר מ-88 נקודות במשחק, כאשר בשישה משחקים, כולל במפגש הראשון מול הצהובים, היא ספגה יותר מ-103 נקודות (פעמיים לאחר הארכה, ופעם נוספת אחרי שתי הארכות). אחריה נמצאת רק באסקוניה עם ארבעה משחקים כאלה (אף אחד מהם לא כלל הארכה). שבע קבוצות, אגב, לא ספגו יותר מ-100 אפילו פעם אחת. גם מבחינת האיבודים מצב הגרמנים אינו מזהיר, והם נמצאים במקום השני מהסוף עם 14.71 למשחק,

לאלבה, כאמור, יש את הכלים להקשות על מכבי. הפורוורד רוקאס גיידרייטיס הוא השחקן החשוב בסגל של הגרמנים. הליטאי זוכה לדקות הרבות ביותר וגומל על כך ב-14 נקודות לערב באחוזים מעולים, שאליהן הוא מוסיף יותר מארבעה ריבאונדים ואפילו 1.5 חטיפות. נוסף אליו, בשורות הגרמנים משחקים גם הגארד פייטון סיבה, שאומנם לא מסוכן במיוחד מעבר לקשת, אך מוסיף ל-9.5 הנקודות שלו גם כמעט שישה אסיסטים, הפורוורד לוק סיקמה, השחקן הכי ורסטילי בקבוצה עם כמעט 10 נקודות, להן הוא מוסיף שישה ריב' וחמישה אס', והסנטר הפותח לנדרי ננוקו, שהולך ומשתפר ככל שמתקדמת העונה. כל אחד מהם, ולא רק הם, יכולים להסב נזק בכל ערב נתון.

למרות כל זאת, וחרף ההפסד לז'לגיריס, הצהובים הם כמובן הפייבוריטים הברורים הערב. חזרתו של וולטרס תאפשר לווילבקין לשחק פחות דקות ולהיות יותר רענן ולהתרכז בקליעה. שובו של האנטר, שחסרונו היה אולי הבולט ביותר בשבוע שעבר, יבטיח שמכבי לא תתבטל מול אלבה בצבע. אם זוסמן, קלויארו ואייסי ישמרו כמו שצריך, הניצחון כמעט מובטח. אם חניכיו של ספרופולוס יזייפו בהגנה, הם בהחלט עלולים להסתבך.