ביתי הוא מבצרי: מכבי ת"א תנסה לנצח בהיכל את ברצלונה החזקה

הצהובים מארחים את הקטלונים וינסו לעצור את מירוטיץ' וחבריו, כדי לשמור על מאזן ביתי מושלם. בארסה מאיימת מאוד, אך נראה שהתגלו בה כמה סדקים – שאותם ינסה ספרופולוס לנצל • כדור מהצד

זמן צפייה: 10:23

מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) את ברצלונה החזקה, בניסיון לשמור על מאזן ביתי מושלם – משימה לא פשוטה בכלל. ברצלונה אומנם מעט מגמגמת לאחרונה, ומגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים ביורוליג, אך היא כמובן עדיפה בהרבה על הצהובים, כמעט בכל עמדה.

הקטלונים ביצעו בקיץ רכש מסיבי ויוקרתי, בתקווה לדרוס את אירופה כולה. אולם, תקוות לחוד ומציאות לחוד. בארסה אומנם עדיין מועמדת מובילה לזכות בתואר, אך היא לא בהכרח הפייבוריטית, ונראה שבינתיים, המכונה לא מספיק משומנת.

לעוד כתבות בנושא:

הכוכבים חוזרים לסגל: מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות?

מול קהל ביתי ואקס מיתולוגי: מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בליטא

נשאר לה אוויר? מכבי ת"א תנסה להדהים את אנאדולו בטורקיה

ניקולה מירוטיץ' מנבחרת ברצלונה וסקוטי ווילבקין מנבחרת מכבי תל אביב
ניקולה מירוטיץ' מברצלונה וסקוטי ווילבקין ממכבי תל אביב | צילום: שאטרסטוק

ניקולה מירוטיץ', הרכש היקר בהיסטוריית הליגה, אומנם מספק את הסחורה עם ממוצע של 18.5 נקודות ושבעה ריבאונדים בדרך ל-21.1 נקודות מדד (שלישי במפעל), אך נראה שבינתיים הוא מקבל מעט מדי עזרה מחבריו, וכמעט לבדו הוא מתקשה להתמודד נגד הקבוצות הגדולות. ברצלונה כבר הפסידה בבית לאנאדולו ולצסק"א, ובחוץ לריאל מדריד, כך שללא ספק היא פגיעה יותר מהמצופה.

העמדה הבעייתית ביותר עבור הקטלונים היא עמדת הרכז. קורי היגינס שהגיע העונה מצסק"א אומנם קולע 12 נקודות לערב באחוזים טובים, אבל חווה ירידה קלה ביכולתו. גם מלקולם דילייני מציג יכולת סבירה, עם 9 נקודות ויותר מחמישה ריבואנדים, אך לא מתעלה על עצמו.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה
ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה | צילום: שאטרסטוק

מדובר כמובן בשני שחקנים מעולים, אך נראה שביחס לשחקנים שמציגות קבוצת צמרת אחרות, כמו לארקין ומיצ'יץ', מייק ג'יימס וגם ווילבקין – השניים אינם כה מאיימים. יתרה מכך, לברצלונה אין עומק מספיק בעמדה הזו, בשל פציעתם של פאנגוס והרטל, והיכולת המאכזבת שנרשמת מצד אלכס אברינס, שאפילו לצד ווסטברוק באוקלהומה סיטי הרשים יותר.

בכל הקשור למשחק בצבע, הסגולים כבר מפחידים ממש. לצד מירוטיץ', שלדעת רבים הוא השחקן הטוב ביבשת ולמכבי אין ממש מי שיעצור אותו, נמצאים גם הסנטר ברנדון דיוויס שהתאקלם מצוין, ויקטור קלאבר שחזר לאחרונה מפציעה ארוכה, אדם האנגה הוורסטילי שהוא גם אחד משחקני ההגנה הטובים באירופה, קייל קוריץ' ואנטה טומיץ'. מדובר בסוללת שחקנים שספרופלוס יתקשה מאוד לעצור, במיוחד ללא בלאק וכספי הפצועים.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: שאטרסטוק

המשחק הערב הוא הראשון מבין שניים קריטיים במיוחד לצהובים, שיארחו ביום חמישי את מילאנו. ניצחון כפול כמעט יבטיח מעשית את המקום בהצלבה אחרי חמש שנים. מנגד, הפסד כפול עלול לסבך את ספרופולוס, שעלול להגיע לישורת האחרונה של העונה ללא שחקני מפתח. הפסד הערב אומנם עלול לדחוק את הצהובים למקום החמישי, אך הוא נסבל בהתחשב בנסיבות. מנגד, ניצחון הירואי ושמירה על מאזן ביתי מושלם יסמנו היטב את היעד – ביתיות בהצלבה, תוך הצהרה שאף יריבה אינה פייבורטית בהיכל.

כדי להצליח לנצח את פסיץ', יריבו על הקווים, יצטרך ספרופולוס להוציא את המיטב מכל שחקניו. בראיינט, אבדיה, כהן וריינדולס הפגינו במשחק האחרון יכולת משכנעת - אולם, ווילבקין והאנטר עדיין לא לגמרי חזרו לעצמם, ג'קסון טרם התאקלם, וזוסמן נמצא בכושר רע מאוד. היכולת של האחרון חשובה במיוחד כדי לספק תצוגה הגנתית טובה. הסיכויים לניצחון אומנם אינם גבוהים, אך מכבי כבר הוכיחה השנה שביתה הוא מבצרה, ושלא כדאי למהר להמר נגדה.