"שר האבידות": הרב החרדי המסתורי שעוזר למצוא חפצים אבודים

נשים חרדיות רבות פונות דרך הפייסבוק לרב, שמיוחסות לו סגולות והוא מקבל עשרות פניות ביום. הרב סיפר לחדשות 13: "אנחנו לא יודעים דברים נסתרים, אנחנו יודעים לכוון ומתפללים לה'"

זמן צפייה: 02:24

"רב האבדות" הוא כינוי שקיבל רב חרדי שמיוחסות לו סגולות של מציאת חפצים שאבדו. בעולם החרדי הוא נחשב ליעיל יותר מאפליקציה, מהיר יותר ממחלקת אבדות ומציאות, ואמין הרבה יותר מהזיכרון האנושי המתעתע. את הרב ניתן למצוא בקבוצת פייסבוק של נשים חרדיות, שאינן יודעות את שמו והיכן הוא מתגורר, אך הן כולן שומרות את המספר שלו - למקרה שמשהו, קטן או גדול, יאבד.

מלכי לוין, נעזרה ברב לאחר שאיבדה את הטבעת שלה, ולאחר שהרב אמר לה בשיחת טלפון לחפש פעם נוספת, האבידה נמצאה. רעננה הרשקופ, שגם היא איבדה את הטבעות שלה התקשרה לרב, שאמר לה לפרסם מודעה בעיתון. לאחר מכן, מספרת הרשקופ, "קיבלתי טלפון מילדה שאחיה הקטן מצא שקית ובה שלושת הטבעות שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

האם שתיעדה את ילדיה מסרבים לצאת מהממ"ד: "אנחנו במצב הזוי"

בלי מכרז והצעות מתחרות: מסמכי החקירה מפרשת השחיתות בצפון

באר שבע: נער בן 16 נעצר בחשד שתקף את מנהלת התיכון שלו

טבעת שנמצאה על ידי שר האבידות
טבעת שנמצאה על ידי שר האבידות | צילום: חדשות 13

הרב, שביקש לשמור על פרטיותו, סיפר לחדשות 13 על השיטה שבה הוא משתמש על מנת לעזור לנשים שפונות אליו: "אנשים טועים כשהם אומרים שאנחנו יודעים דברים נסתרים, אנו יודעים לכוון. אנו מתפללים לה' שאכן זה יעבוד ואנשים ימצאו את מה שהם מחפשים. הוא הוסיף כי "משמים מעלימים מאיתנו דברים, וכשמבקשים מהקב"ה שיפתח לנו את העיניים אז הן נפתחות".

בין אם מדובר בלחש נסתר, סגולה או היגיון פשוט, "רב האבדות" של הנשים החרדיות מקבל בכול יום עשרות פניות. הוא אמנם לא מרפא חולים או מציל חיים, אבל למאמינות בו הוא מצליח לחולל מדי יום ביומו עשרות ניסים קטנים במצוקות היום-יום.